שיחות אירוטיות בסלולר: מ-15 ביולי רק עם קוד

אולמרט: "ההסדרה שנקבעה מאזנת בין הערך של הגנה על קטינים מפני נגישות לתכנים שעלולים להזיק להם, ובין זכותו של אדם בגיר לצרוך שירותים כאלה, וזכות הספקים לספקו"

משרד התקשורת פירסם היום (ג') תיקון לרשיונות הכלליים של חברות הסלולר הקובע, כי השירותים האירוטיים יהיו חסומים כברירת מחדל לכל הציבור. רק בוגר מגיל 18 ומעלה יוכל לפתוח את השירות באמצעות בקשה מהמפעילים.

השירות יופעל בקוד גישה ארצי ייחודי. הכוונה היא, שהקצאת קודי גישה ייחודיים תאפשר שקיפות וחסימות יעילות. שתי הספרות הראשונות של מספר הספק האירוטי אחרי הקידומת, יזהו את המפעיל (פלאפון - 50, סלקום - 52, פרטנר - 54, מירס - 57).

שר התקשורת, אהוד אולמרט, מסר, כי ההסדרה שנקבעה מאזנת בין הערך של הגנה על קטינים מפני נגישות לתכנים שעלולים להזיק להם, ובין זכותו של אדם בגיר לצרוך שירותים כאלה, וזכות הספקים לספקו. התיקון ייכנס לתוקף ב-15 ליולי, על-מנת לאפשר לחברות התקשורת להיערך לקראת החלפת מספרי הספקים והקידומות לשירות זה.

כיום, כמה חברות מספקות שירותי שיחות סקס, המתבססות על הרשתות הסלולריות. המנויים מתקשרים למספר סלולרי, והמפעילות מתחלקות בהכנסות עם החברה המספקת את השירות. חברת הסלולר סלקום, אינה מספקת שירות זה.