שירותי בריאות כללית והכנ"ר קרובים להסכם על הפעלת ביה"ח ביקור חולים

הודיעו לביהמ"ש, כי הם מלבנים את פרטי ההסכם הסופיים * המדינה תזרים 4 מ' ש' לבית החולים

מסתמן פתרון שיאפשר להמשיך להפעיל את בית החולים ביקור חולים בירושלים. כך הודיעו שירותי בריאות כללית והכונס הרשמי, בתפקידו כמפרק הזמני של עמותת ביקור חולים, לבית המשפט המחוזי בירושלים.

בהודעתם נאמר, כי הגיעו להסכם על המשך הפעילות של בית החולים, שתוקפו לשנה - החל מתחילת מארס. מהודעתם עולה, כי ההסכם יאפשר לבית החולים להמשיך לקבל לקוחות השייכים לשירותי בריאות כללית וכי התשלום עבור השירותים הללו יינתן על ידי הכללית.

התשלומים המתקבלים מהכללית הם כמחצית מהכנסתו השנתית של בית החולים ונראה, כי ההסכם מתווה דרך להמשך פעילותו של בית החולים כעסק חי. עם זאת, פרטי ההסדר הסופיים עדיין לא סוכמו והצדדים מלבנים אותם בימים אלה.

על פי ההסכם, תמשיך הכללית להפנות חולים לבית החולים, אך התשלום יהיה נמוך מהתשלום אותו שילמה הכללית עד עתה.

בתוך כך אישר שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, יוסף שפירא, את פיטוריהם של 51 מעובדי בית החולים, במסגרת צעדי הייעול. לבקשת בא-כוח העובדים, עו"ד אופיר רונן, הוחלפו 20 מתוך העובדים שהופיעו ברשימה המקורית. רוב העובדים אשר הוחלפו הם מעל גיל 50, וההסתדרות והעובדים רואים בכך הישג חשוב ביותר.

עוד הודיעה עו"ד יעל מימון, המייצגת את משרד האוצר ומשרד הבריאות, כי לאחר התייעצות בינמשרדית הוחלט להזרים לבית החולים 4 מיליון שקל. זאת, כדי לאפשר לכנ"ר להמשיך ולהפעיל את בית החולים לתקופה נוספת של 45 יום.