הוועדה המחוזית ת"א תדון באישור תוכנית גליל-ים לפני הבחירות המוניציפאליות

מתנגדים לתוכנית: לסיים בדיקת חוקיות הוועדה המקומית הרצליה * מתכנן המחוז: לא קבענו מועד לדיון

הוועדה המחוזית לתיכנון ובנייה של מחוז תל אביב מתכוונת לדון באישורה הסופי של תוכנית גליל-ים לבניית 3,540 יחידות דיור בסוף החודש או בראשית נובמבר. הדיון יתקיים ערב הבחירות המוניציפליות, בהן ראש העירייה, אלי לנדאו, שקידם את התוכנית, אינו מתמודד, לאחר שמונה ליו"ר חברת החשמל. דיון הוועדה המחוזית מסוג זה הוא דיון בו בדרך כלל מאשרים את התוכנית, ומפרסמים אותה ברשומות.

מתנגדים לתוכנית הבנייה של גליל-ים טוענים כי מדובר במחטף. לטענתם, אין לדון בתוכנית עד גמר הדיון המשפטי בשאלת חוקיות הרכב הוועדה המקומית לתיכנון של העיר הרצליה, וחוקיות התוכניות שאושרו בה בעבר. הוועדה המקומית לתיכנון של העיר הרצליה נתנה את האישור הראשון לתוכנית גליל-ים, והמלצתה איפשרה להעביר את התוכנית לאישור הוועדה המחוזית.

בג"צ הקפיא בצו על תנאי את פעילות הוועדה המקומית לתיכנון של העיר הרצליה, בעקבות עתירה שהגישה חברת מועצת הרצליה, יעל גרמן, המתמודדת על רשות העיר מטעם מר"צ. גרמן טענה, כי ראש העירייה, אלי לנדאו, אינו מקיים את הוראות חוק התיכנון והבנייה מזה שנים אחדות, אינו משנה את הרכב ועדת התיכנון המקומית, ואינו מגדיל את הרכבה מ-7 ל-17 חברים.

לנדאו השיב לבג"צ, כי החוק מסרבל את עבודת הוועדה וכי אינו יכול לממשו, שכן אינו יכול להפסיק עבודת חברים המכהנים בה. הוא טען עוד, כי הגשת הבג"צ היא פעילות פוליטית אותה מבצעת גרמן ערב הבחירות. גרמן הציגה לבג"צ מסמכים, לפיהם היא דורשת מלנדאו לקיים את החוק כבר שלוש שנים.

מועצת רמת השרון הגישה עתירה מינהלית נגד אישור תוכנית הבנייה בגליל-ים. לטענתה, הליכי אישור תוכנית גליל-ים לא היו חוקיים מלכתחילה.

הוועדה המחוזית לתיכנון של תל אביב התנתה בעבר את האישור הסופי של תוכנית גליל-ים בשני תנאים: השגת אישור משרד התחבורה לתוכנית, והצגת תסקיר השפעה על הסביבה. ההערכה היא, כי עד למועד הדיון ימולאו התנאים, לפיכך התוכנית צפוייה לקבל אישור.

מתכנן מחוז תל אביב, יוסי פרחי, הכחיש בתוקף את כוונות הוועדה המחוזית לדון בתוכנית גליל-ים בסוף חודש אוקטובר או בראשית חודש נובמבר. "אנחנו הפקדנו את התוכנית בשני תנאים. לא הציגו לנו מסמכים המלמדים כי התנאים מולאו, לכן לא יכול להיות שקבענו מועד לדיון".

בידי "גלובס" מסמך המאשר, כי הוועדה המחוזית הודיעה לוועדה המקומית של הרצליה על המועד המתוכנן לדיון