הלמ"ס: הייצוא לארה"ב עלה בחודשים דצמבר-פברואר בקצב שנתי של 16.3%

זאת, בהמשך לעלייה של 35% בספטמבר-נובמבר * מנגד דווח על עלייה מתונה יחסית בייצוא לארצות אסיה וליתר ארצות העולם

נמשך הגידול המהיר בייבוא ובייצוא הסחורות, כך מסרה היום (ד`) הלמ"ס. ייצוא הסחורות לארה"ב עלה בשלושת החודשים האחרונים דצמבר-פברואר בקצב שנתי של 16.3% בהמשך לעלייה של 35% בספטמבר-נובמבר. הייצוא לארצות האיחוד האירופי עלה בתקופה זו ב-20% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 16.3% קודם לכן.

מנגד דווח על עלייה מתונה יחסית בייצוא לארצות אסיה וליתר ארצות העולם. לארצות אסיה עלה הייצוא ב-4% בממוצע לחודש ואילו הייצוא ליתר ארצות העולם עלה ב-2.4% בחישוב שנתי.

נתוני המגמה מצביעים גם על עלייה בייבוא הסחורות מרוב הארצות. ייבוא הסחורות מארצות האיחוד האירופי עלה בשלושת החודשים האחרונים ב-19% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 22.4% קודם לכן. הייבוא מארצות אסיה עלה ב-18% בחישוב שנתי בהמשך לעלייה של 16% בהתאמה. הייבוא מיתר ארצות העולם עלה בשלושת החודשים האחרונים ב-28% , לאחר עלייה של 40% בספטמבר-נובמבר. עלייה מתונה של 1.2% בלבד בחישוב שנתי נרשמה בייבוא מארצות הברית, בהמשך לעלייה של 3.7% בספטמבר-נובמבר.

לפי הנתונים, ייבוא הסחורות ללא יהלומים הסתכם בינואר-פברואר ב-4.8 מיליארד דולר. 40% מהייבוא הגיע מארצות האיחוד האירופי, 17% מארה"ב, 17% מארצות אסיה ושאר מיתר ארצות העולם.

ייצוא הסחורות ללא יהלומים הסתכם בחודשיים הראשונים של השנה ב-3.5 מיליארד דולר. משקל הייצוא לארצות האיחוד האירופי הגיע ל-34% מסך הייצוא הישראלי ללא יהלומים. חלקו של הייצוא לארה"ב הסתכם ב-28%, הייצוא לארצות אסיה ב-15% והשאר ליתר ארצות הועלם.

נתוני המאזן המסחרי ללא יהלומים בינואר-פברואר מצביעים על עודף של 192 מיליון דולר בסחר עם ארה"ב לעומת גירעון של 709 מיליון דולר מול ארצות האיחוד האירופי ושל 276 מיליון דולר מול יתר ארצות העולם.