ידיעות אחרונות: רה"מ לא יתנגד למינוי מדינה לנגיד בנק ישראל

עם-זאת, שרון עשוי להציג מועמד משלו לתפקיד במקום קליין, שצפוי לסיים ב-9 בינואר 2005

ראש הממשלה, אריאל שרון, לא יתנגד למינויו של ויקטור מדינה לתפקיד נגיד בנק ישראל אם זה יהיה המועמד שיציע שר האוצר, בנימין נתניהו, כך מדווח ידיעות אחרונות. עם-זאת, ייתכן ששרון יציע מועמד משלו לתפקיד.

נגיד בנק ישראל הנוכחי, דוד קליין, יסיים את כהונתו ב-9 בינואר 2005. עם הקמת הממשלה סוכם עקרונית, כי רה"מ ושר האוצר ימליצו יחד על הנגיד הבא. בעבר, כאשר מדינה כיהן כמנכ"ל האוצר ושרון היה שר התמ"ס, צצו חילוקי דיעות ביניהם. מדינה מתח ביקורת על שרון, והיחסים בין השניים נותרו מתוחים.

מדינה, לשעבר מבכירי בנק ישראל, הודיע בשבוע האחרון על התפטרותו מתפקיד מנכ"ל בנק המזרחי ואת מקומו יתפוס אלי יונס. מדינה נחשב לאחד משני המועמדים המובילים לכהונת הנגיד יחד עם פרופ' אבי בן-בסט, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר ומבכירי בנק ישראל. נתניהו צפוי להעדיף את מדינה.

בדיקות ראשוניות של מקורבי מדינה בלשכת ראש הממשלה לפני מספר חודשים העלו, כי הוא זוכה אצל שרון להערכה רבה למרות היחסים המתוחים בעבר. גורם במשרד רה"מ אישר את הדברים ואמר כי בינתיים לא צוין בפני שרון שום מועמד טוב יותר מויקטור מדינה.

קליין עדיין רואה עצמו כמועמד לקדנציה שנייה, ומקורביו טוענים כי יחסיו עם שרון ונתניהו השתפרו מאוד באחרונה וכי אין כל סיבה שלא להאריך את כהונתו ב-5 שנים נוספות.