דיווחים: סגנו של בן-לאדן, איימן אל זוואהרי, מכותר בגבול פקיסטן

נשיא פקיסטן, פרבאז' מושארף, אמר הערב כי דמות מפתח בארגון אל-קאעידה מוקפת על ידי אמריקניים בסמוך לגבול עם אפגניסטן

רשת SKY מדווחת כי סגנו של בן-לאדן בארגון אל-קאעידה, איימן אל-זוואהרי, מוקף בפקיסטן על ידי כוחות הברית. נשיא פקיסטן, פרבאז' מושארף, אמר הערב כי דמות מפתח בארגון אל-קאעידה מוקפת על ידי אמריקניים בסמוך לגבול עם אפגניסטן. עד כה לא אומתה זהותו של הבכיר אשר מוקף על ידי כוחות אמריקניים.

המבצע הצבאי, בו משתתפים מאות חיילים, מתנהל בדרום אזור ואזיריסטן. בשעה זו מתנהל, ככל הידוע, קרב בין החיילים לבין אנשי אל-קאעידה

נשיא פקיסטאן פרבז מושארף אמר היום (ה') בראיון לרשת סי-אן-אן כי צבאו כיתר "מטרה רבת ערך" במתקפה שהוא עורך בצפון המדינה. באחרונה היו ידיעות כי באיזור זה מסתתר אוסאמה בין לאדן. הנשיא סירב למסור פרטים על זהות המטרה. אבל מקורות צבאיים באיסלמאבאד רמזו, כאמור, כי מדובר בסגנו של בין לאדן, איימן אל-זוואהרי ממצרים.

דברי מושארף נאמרו בשעה שאנשי שבטים ליד הגבול עם אפגניסטאן דיווחו על לחימה עזה המתחוללת שם. בתוך כך אמר היום שר החוץ של ארה"ב קולין פאוואל, בביקורו באיסלמאבאד, כי ממשל הנשיא בוש ימליץ לקונגרס האמריקני להכריז על פקיסטאן כ"בעלת ברית חשובה מחוץ לנאט"ו" בשל ההתקדמותה בלחימה בטרור.

בחבל דרום ואזיריסטאן שבפקיסטאן נמסר כי כוחות צבא, המסתייעות במסוקים, תפקסו עמדות אסטרטגיות המשקיפות אל אזור קאלושה. יחידות נוספות נשלחות לאזור, שבו ניטשת לחימה עם שבטים, החשודים בהסתרת שרידי אנשי אל-קעידה ומשטר הטליבאן שנמלטו מאפגניסטאן. בקרבות היום נהרגו 41 בני אדם בקרבות אלה, ובהם 17 חיילים.