רק למי שמאמין שהנדל"ן מתאושש

רמי רחימי מציג את קרן הנאמנות שסיפקה תשואה של 25% מתחילת השנה

מקו נדל"ן ותשתיות היא הקרן נאמנות שסיפקה למשקיעים את התשואה הגבוהה ביותר מתחילת השנה - 25%. מדובר בתשואה עודפת משמעותית על מדד מניות הנדל"ן, ובכלל תשואה נאה בכל קנה מידה.

רמי רחימי, מנהל רמקו, מנסה להסביר מה סוד ההצלחה. "הדבר העיקרי שגרם לתשואה הזו, מלבד הייזום והמחשבה המעמיקה, היה העיתוי", הוא אומר. "הקמנו את הקרן דווקא בתחילת השנה. היינו אמורים להקים אותה לפני שנה וארבעה חודשים, אבל הוחלט לדחות את זה. בספטמבר 2003 הדירקטוריון אישר את הקמת הקרן והיא הוקמה ממש בתחילת השנה.

הרעיון שמאחורי הקמת הקרן היה האמון בכך שהמשק הישראלי יוצא מהמיתון, ואחד הסקטורים שיובילו אותו בזה יהיה הנדל"ן. לא ציפינו להיקף גיוס כזה - כ-45 מיליון שקל למשקיעים חיצוניים, ולתשואה כזו. מעבר לכך, יש לנו את צוות מצויין".

בחודש ינואר מניות הנדל"ן עלו בשיעורים חדים, וברמקו התחילו דווקא לממש מניות. "בסוף ינואר ביקשנו מעו"ד שלנו ארכה לאי עמידה בתנאי התשקיף" אומר רחימי, "אנחנו מחויבים לעמוד בתנאי התשקיף - השקעה של 50% במניות, אם כי מותר לנו שלא לעמוד בתנאים במשך 45 יום. אבל אנחנו רצינו לרדת מתחת לשיעור אחזקה זה, לרמות של 30%. זה לא הוסכם ובמקביל ליצירות בקרן רכשנו מניות נוספות, בעיקר בירידות שערים חדות. היום יש לנו כ-70% במניות מתוכם כ-60% במניות נדל"ן".

עם זאת, רחימי ממליץ רק למשקיעים שמאמינים בהתאוששות בשוק המקומי ומעוניינים להשקיע לטווח של שנה שנתיים: "יש הרבה לקוחות חיצוניים ששאולים אותי לגבי השקעה בקרן הזו. אני שואל אותו למה הוא קונה, ואם הוא אומר שהוא קונה בגלל התשואה - אני ממליץ לא לקנות. אם הוא מדבר על השקעה לזמן קצר, אני גם לא ממליץ לקנות. להערכתי, יש לקנות את הקרן רק אם המשקיע חושב כמונו, שהנדל"ן יוצא מהמיתון שהיה בתחום במשך 10 שנים, והוא חושב לטווח של השקעה לשנה שנתיים".