מקורות לעליון: מועצה איזורית משגב מחייבת תעלות בארנונה של משרדים

מקורות חויבה בתשלום של 12.5 מיליון שקל * תשלום ארנונה עבור שטח המוביל הארצי במועצה

אין לחייב את שטח המוביל הארצי בתעריף לארנונה שבו מחויבים בתי קפה, משרדים ותחנות דלק שבמרכז היישובים במועצה אזורית משגב. כך טוענת חברת מקורות, בערעור שהגישה לבית המשפט העליון על פסק דין של השופט ניסים ממן מבית המשפט המחוזי בנצרת.

ממן דחה ערעור של מקורות על חיובה בתשלום של 12.5 מיליון שקל בגין ארנונה למועצה האזורית משגב בשנת 2002. עד שנת 2000 נמנעו הרשויות המקומיות מלחייב את מקורות עבור שטח המוביל הארצי העובר בשטחן.

המועצה המקומית עילבון החליטה לחייב את מקורות בארנונה עבור קו המוביל העובר בשטחה, ובעקבות הליכים משפטיים בנושא, אשר הובילו לפסק דין בעליון, החלו הרשויות המקומיות לחייב את מקורות בארנונה.

לאחר הגשת הדרישות למקורות, ובעקבות כך הליכים משפטיים שהתנהלו בבתי המשפט השונים, הגיעה מקורות בסופו של דבר להסכם שעל פיו תשלם על מתקניה בשטחי המועצות האיזורית השונות סכומים שונים, בהתאם לשטחם.

מקורות טוענת בערעור שהגישה לבית המשפט העליון, כי מועצה אזורית משגב סווגה את התעלה כמשרדים שירותים ומסחר, וחייבה אותה בתעריף של 49 שקל למ"ר. לטענה, סיווג התעלה כמשרדים שירותים ומסחר הוא שרירותי ובלתי סביר.

המועצה מבקשת מבית המשפט העליון לפרש את המונח משרדים שירותים ומסחר על-פי צו המיסים, ולא לכלול בגדרו גם את המונח "מבנה", אשר איננו אלא תעלה פתוחה להולכת מים החוצה איזור טרשים.

מקורות אומרת, כי עניין זה אינו מתייחס לפעילות אחרת שהיא מבצעת במשרדיה, אשר תואמת להגדרה משרדים או שירותים לצרכי ארנונה. (עע"מ 04/2829).