אושרה למפעל איילת ברקן השקעה של 3.75 מיליון דולר במסלול מענקים

מרכז ההשקעות אישר למפעל איילת ברקן, בשליטת יו"ר מכון הייצוא שרגא ברוש ואחיו יריב ברוש, הרחבת מפעל החברה לייצור חוטים לשטיחים, בהשקעה של 3.75 מיליון דולר במסלול מענקים. החברה אושרה למענקים מאחר שרוב תוצרתה מופנית לייצוא, והיא פועלת באיזור עדיפות לאומית (איזור התעשייה ברקן).

לאלטופ תעשיות פלסטיק, אף היא מאיזור תעשייה ברקן, אושרה הקמת מפעל לייצור ארונות מפלסטיק בהשקעה של 1.4 מיליון דולר, אך רק במסלול החלופי של הטבות במס חברות.

גם לחברת איי. סי.אר תעשיות מעכו אושרה הקמת מפעל לייצור ושיווק צילינדרים לדפוס בהשקעה של 2 מיליון דולר במסלול החלופי.

בסך הכל אישרה אתמול (ב') מנהלת מרכז ההשקעות, בראשות שמואל מרדכי, 12 תוכניות השקעה חדשות בהיקף השקעה כולל של 10.2 מיליון דולר. ההשקעה באיילת ברקן היא היחידה שאושרה למענקי השקעות.

לפלג מתכת מיבנה אושרה הרחבת מפעל לייצור מכלולים ותתי מכלולים ממתכת לענף הרפואה והרכב, בהשקעה של 1 מיליון דולר, במסלול החלופי של הטבות במס חברות.

כל שאר ההשקעות היו בגובה נמוך יחסית, ולא היו זכאיות למענקים אלא רק למסלול החלופי.

בין האישורים: הרחבת מפעל זרועות ברקן באיזור התעשייה ברקן לייצור מוצרי מתכת ופלסטיק להרכבה עצמית בהשקעה של 620 אלף דולר; הקמת מפעל לייצור מערכות לתמיכה והנחיה בפרוצדורות ניתוחיות לחברת מזור טכנולוגיות ניתוחיות מקיסריה ב-320 אלף דולר והקמת מפעל לפיתוח תוכנה למידע רפואי לחברת G.D.H מתל אביב בהשקעה של 32 אלף דולר.

לחברת רויכמן שיש ואבן מאשקלון אושרה הרחבת מפעל לייצור מוצרי אבן ושיש לענף הבנייה, בהשקעה של 250 אלף דולר; לחברת רוטם בקרים ממוחשבים מפתח תקוה אושרה הרחבת מפעל לייצור בקרים ממוחשבים לתחום החקלאי בהשקעה של 60 אלף דולר; לחברת S.T.A תעשיות לייזר מאור עקיבא אושרה הרחבת מפעל לייצור רכיבים ושתלים בעיבוד מיוחד של חיתוך בלייזר בהשקעה של 440 אלף דולר.