נמשך הגידול בהכנסות המע"מ: גדלו ברבעון ב-7.1% ריאלית

המגמה החיובית של החודשים האחרונים בהכנסות המדינה ממיסים נמשכת גם בחודש מארס. כך מסר היום (ד') ל"גלובס" מנכ"ל המכס והמע"מ, איתן רוב, שיתמנה בקיץ למנהל הראשון של אגף המיסים המאוחד. לדברי רוב, המשך המגמה החיובית במיסים משקפת את המשך ההתרחבות בפעילות הכלכלית במשק.

רוב מסר, כי הכנסות אגף המכס והמע"מ יגדלו ברבעון הראשון בשנת 2004 בשיעור ריאלי של 7.1%, ויסתכמו בסכום כולל של 17.5 מיליארד שקל. עיקר הגידול בהכנסות ברבעון הראשון נרשם במע"מ על ייבוא, במכס ובמיסי הקנייה.

עוד מסר רוב, כי גם בחודש הנוכחי צפוי גידול ריאלי בשיעור של 4% בהכנסות אגף המכס והמע"מ, שיסתכמו בכ-5.9 מיליארד שקל. ההכנסות ממיסי קנייה צפויות לגדול החודש בכ-20% לעומת חודש מארס 2003. גם ההכנסות ממכס צפויים לגדול ריאלית ב-12%-10%.

לראשונה מזה שנתיים נמסר גם על גידול של כ-200 מיליון שקל בהחזרי מע"מ, גידול שמשקף האצה בפעילות העיסקית, ומהווה עוד אינדיקציה ליציאת המשק מהמיתון.

רוב העריך, כי גם בחודש אפריל יהיו הכנסות האגף גבוהות במיוחד, והן צפויות להסתכם ביותר מ-6 מיליארד שקל, למרות שמדובר בחודש פעילות קצר. לדבריו, הפחתות המע"מ, מיסי הקנייה והמכס, מהלך עליו הכריז שר האוצר בנימין נתניהו באמצע פברואר, כבר מביאות להאצה הן בפעילות המשקית והן בהכנסות ממיסים.