הירשזון הטיל על ח"כ יצחק הרצוג להקים צוות ח"כים שיגבש מסגרת תקציבית להחזרת התיירות לצמיחה

ההחלטה התקבלה בישיבת ועדת הכספים של הכנסת, שהתקיימה היום יחד עם בכירים מהתאחדות המלונות

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אברהם הירשזון, הטיל היום (א`) על יו"ר שדולת התיירות בכנסת, ח"כ יצחק הרצוג, להקים צוות מיוחד של ח"כים מוועדת הכספים וראשי תעשיית התיירות והמלונאות, במטרה לגבש מסגרת תקציבית, להחזרת תעשיית התיירות לצמיחה.

ההחלטה התקבלה בישיבת ועדת הכספים של הכנסת, שהתקיימה היום יחד עם בכירים מהתאחדות המלונות, ביניהם: מנכ"ל ההתאחדות - אבי רוזנטל, סגן הנשיא אלי גונן, יו"ר ועדת השיווק - עמי הירשטיין ועם נציגי תעשיית התיירות מנכ"ל ארקיע, איזי בורוביץ` ומנכ"ל לשכת מארגני תיירות, עמי אתגר.

לדברי ראשי התאחדות המלונות, כדי לשמר את צמיחת הענף, עד שובו למצב שקדם לאוקטובר 2000, על המדינה להשקיע בשלושה ערוצים מרכזיים: תקציב שיווק למשרד התיירות, קרן שיווק מיוחדת למלונאים ולמארגני התיירות הנכנסת והשקעה בתשתית תיירותית כולל שדרוג ושיפוץ מלונות בארץ. הם ציינו כי ניכרים כיום ניצני שינוי חיובי במגמת התיירות הנכנסת.

מנכ"ל התאחדות המלונות, אבי רוזנטל אמר כי "אנו מאמינים כי בהשקעה לא גדולה התיירות יכולה להיות מחולל הצמיחה מספר אחת בישראל, הן בשל הפיזור הגיאוגרפי הרחב והן בשל פוטנציאל התעסוקה, שיכול לבוא לידי מימוש במהירות".

ח"כ הרצוג, אמר בישיבה כי "עם קצת מקוריות ניתן להעלות את תפוסת התיירות הנכנסת. קרנות השיווק אינן סיסמא, יש להן תוצאה מהירה ומיידית." הוא הוסיף כי "ענף התיירות נחשב למחולל צמיחה. מדינות אחרות במשבר יצאו ממנו באמצעות כלים מקוריים ומודרניים, וכך ניתן לעשות גם בישראל".