תמיד ביחד: שלמור-אבנון-עמיחי ומקאן אריקסון משתלטים על ענף הפרסום

כבר עכשיו נראה ששוב יתחרו ביניהם שני המשרדים על המדליות הנכספות, של קמפיין השנה והתואר משרד השנה בתחרות קקטוס הזהב. להלן כל העולים לגמר, בכל הקטגוריות

האם מישהו חשב שתחרות הקקטוס תהיה השנה מאוד שונה מבחינת הרכב המשתתפים בה? אם כן, כדאי שיחשוב שוב. מסתבר שמשרדי הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי ומקאן אריקסון שוב יהיו השנה המתמודדים העיקריים ובעלי הסיכויים הגבוהים לזכות בפרסים השונים בתחרות קקטוס הזהב, ולכן גם לזכות בתואר "משרד השנה".

מנתונים שהגיעו לידי "גלובס" עולה כי שני המשרדים מחזיקים היום אחוז ניכר של עבודות שעברו את שלב השיפוט השני של התחרות, שנערך בסוף השבוע האחרון. למרות זאת, כרגע יש יתרון מסוים לשלמור-אבנון-עמיחי, שהעלה השנה את המספר הגדול ביותר של העבודות לשלב הגמר גם בקטגוריית הקמפיינים וגם בקטגוריית הסרטונים.

מתוך 70 קמפיינים שיתמודדו השנה על תואר "קמפיין השנה", כ-50% (34 קמפיינים) נוצרו על ידי שני המשרדים: 18 על ידי שלמור-אבנון-עמיחי ו-17 על ידי מקאן אריקסון. מתוך 116 הסרטונים שעלו לשלב הגמר, 40% נוצרו בידי השניים: 25 סרטונים באמצעות שלמור-אבנון-עמיחי ו-21 באמצעות מקאן אריקסון. למרות שבהיקפי תקציבי הקריאיטיב שלהם שלמור-אבנון-עמיחי קטנים בכ-20%-30% ממקאן, הם הצליחו להציף את התחרות באותה כמות של עבודות, ואף יותר.

מתוך סך העבודות בקטגוריות האחרות (לא כולל אינטרנט), גבוה שיעור העבודות של השניים אף יותר, ומגיע ל-55%. למען ההשוואה, בעוד שסך כל העבודות של מקאן אריקסון ושל שלמור-אבנון-עמיחי (בשילוט חוצות, רדיו ומודעות) עומד על 60 עבודות לכל משרד, המשרדים הבאים אחריהם הם אדלר-חומסקי & ורשבסקי עם 22 עבודות, ובאומן-בר-ריבנאי עם 18 עבודות.

כך שגם השנה תהיה חגיגת טקס הגמר של התחרות רלוונטי למספר קטן מאוד של משרדים, 12 בלבד, שיתמודדו על פרס קמפיין השנה.

בקטגוריית מוצרי מזון יתמודדו ארבעה: "טעם שמחזיר אותי הביתה" של אוסם באמצעות גיתם, סרטון השוק של צבר באמצעות מקאן אריקסון, תלמה CUPS באמצעות באומן-בר-ריבנאי וביסלי אוסם באמצעות אריאלי.

בקטגוריית מוצרי חלב ושוקולד יתחרו השנה שבעה קמפיינים: שלושה של שלמור-אבנון-עמיחי לשוקולד פרה, דנונה ואקטימל, אחד של מקאן "שמלה אדומה" לתנובה, אחד של ראובני-פרידן לפסק זמן ושניים של גיתם לתנובה, "המצלצלים" ו"סידן יצא".

בקטגוריית משקאות יתמודדו שישה קמפיינים: שלושה של מקאן אריקסון לכרמל מזרחי, תנובה-סויה ומי עדן, הקמפיין של גלר-נסיס לפאנטה שוקטה, הקמפיין של שלמור-אבנון-עמיחי לקפה טורקי והקמפיין של יהושע TBWA לפרימור.

בקטגוריית שירותים פיננסיים יתמודדו שישה קמפיינים: שלושה של שלמור-אבנון-עמיחי לביטוח ישיר, אמריקן אקספרס וישראכרט, הקמפיין של ביטוח אישי ישיר של אדלר-חומסקי & ורשבסקי, הקמפיין של גלר-נסיס לדיינרס פלטינום והקמפיין של גיתם לבנק הפועלים.

בקטגוריית מוצרי חשמל, אלקטרוניקה ומוצרים לבית יתמודדו ארבעה קמפיינים: קמפיין גלר-נסיס לנוקיה, קמפיין של יהושע ל-SK אסקייפ סליידר, קמפיין של שלמור-אבנון-עמיחי לניופאן-טושיבה ושל מקאן אריקסון לפלאפון ("זרקי לי את הפלאפון").

בקטגוריית פרסום קהילתי יתמודדו 11 קמפיינים: שלושה של באומן-בר-ריבנאי לוועד למלחמה באיידס, משאלת לב ואחת מתשע, קמפיין אחד של גיתם לאגודה למלחמה בסרטן, שני קמפיינים של מקאן אריקסון לתנו לחיות לחיות, שני קמפיינים של אדלר-חומסקי & ורשבסקי עבור הרשות למלחמה בסמים וברליץ, אחד לטמיר-כהן עם הקמפיין למען איגוד חברות הסיעוד ואחד לפוגל-לוין עם קמפיין לעמותת "בשביל החיים".

11 קמפיינים מתמודדים השנה גם בקטגוריית שירותי תקשורת: שלושה של שלמור-אבנון-עמיחי הכוללים את קמפיין ה"משוגע", ORANGE מותג ואורנג' או בוקס, שני קמפיינים של מקאן אריקסון למיתוג של אסקייפ וקמפיין אניטה, שני קמפיינים של ראובני-פרידן לאורנג' הכוללים את קמפיין המשפחה ורופא השיניים, שלושה קמפיינים של באומן-בר-ריבנאי כשמתוכם שניים לברק 013 ואחד לסלקום חו"ל, והקמפיין של יהושע TBWA לבזק וואו.

אך יש גם קטגוריות מעוטות משתתפים. אחת מהן היא קטגוריית מוצרי בריאות וטואלטיקה, בה יתמודדו מקאן אריקסון עם הקמפיין לרייד מקס ודרורי שלומי עם הקמפיין מאחורי הסורגים לסנו אוקסיגן. כך גם קטגוריית האופנה, בה מתמודדים TNT של גלר-נסיס וקסטרו-מן של ראובני-פרידן. ואילו בקטגוריית נדל"ן, תשתיות ושירותים ציבוריים הנוכחות דלה אף יותר: קמפיין אחד בלבד של אדלר חומסקי & ורשבסקי עם תקע ושקע, של חברת החשמל.

בקטגוריית נופש ופנאי ישנם שלושה קמפיינים שמתמודדים, כולם של מקאן אריקסון: הקמפיין לעיר האדומה של אסקייפ ושני קמפיינים למכון הכושר "הגראז'". בקטגוריית מדיה מודפסת ואלקטרונית עלו לגמר שבעה מועמדים: שלמור-אבנון-עמיחי עם חמישה קמפיינים לערוץ הצחוק ביפ, ערוץ 3, גלובס, ערוץ תכלת ושפ"מ, הקמפיין של אדלר-חומסקי & ורשבסקי לעכבר העיר וקמפיין של מקאן אריקסון לערוץ 2.

בקטגוריית תחבורה מתמודדים שישה קמפיינים: שלמור-אבנון-עמיחי עם קמפיין ליגואר, ליניאל עם קמפיין לפולקסוואגן, מקאן אריקסון עם קמפיין להונדה ג'אז ולאל על, אדלר-חומסקי עם קמפיין לרכבת ישראל ופוגל-לוין עם קמפיין לאלדן.

לשלב הגמר בקטגוריית הסרטים, הנחשבת לנחשקת אף היא, עלו 116 סרטונים המתמודדים ב-13 הקטגוריות. כאמור, לשלמור-אבנון-עמיחי 25 סרטונים, למקאן אריקסון 21 סרטונים, וגם אדלר-חומסקי "מככב" בקטגוריה עם 21 סרטונים משלו. באומן-בר-ריבנאי מיוצג עם 14 סרטונים, לגיתם שישה סרטונים, לראובני-פרידן שישה סרטונים, ליהושע חמישה סרטונים, לגלר-נסיס חמישה סרטונים, לטמיר-כהן ארבעה סרטונים, לפוגל-לוין שלושה סרטונים, לליניאל שני סרטונים ולאריאלי, דרורי-שלומי ושמעוני-פינקלשטיין סרטון מועמד לכל אחד.

בקטגוריית סרטונים למוצרי מזון יתמודדו שני סרטונים של מקאן אריקסון למבצע הקיץ של מקדונלד'ס ולצבר, ארבעה של גיתם לשקדי מרק, מנה חמה, פסטה פרפקטו וטירת צבי, שלושה סרטונים של באומן כששניים מתוכם לתלמה CUPS ואחד לבייגל בייגל, סרטון של אריאלי לביסלי, סרטון לפסק זמן של ראובני-פרידן וסרטון של גלר-נסיס לנקניקיות של טבעול.

שלמור שולטים בחלב

קטגוריית מוצרי החלב ושוקולד נשלטת כמעט כולה על ידי שלמור-אבנון-עמיחי לדנונה "הכל מתחיל מבפנים", שוקולד פרה, שוקולד או עוגה ושני סרטונים לאקטימל של שטראוס. עוד מתמודדים גיתם עם הסרטון "סידן יצא", ומקאן אריקסון עם הסרטון לגבינות הכחושות של תנובה.

בקטגוריית המשקאות מתמודדים שלושה סרטונים של מקאן אריקסון לסויה תנובה, כרמל מזרחי ומי עדן, שלושה סרטונים של באומן-בר-ריבנאי לגולדסטאר, שני סרטונים של שלמור לקפה פלטינום וקפה טורקי עלית, סרטון של אדלר לקפה רג'ואן וסרטון של יהושע לפרימור.

בקטגוריית שירותים פיננסיים מתמודד אדלר-חומסקי & ורשבסקי עם שלושה סרטונים לאישי ישיר, שלמור-אבנון-עמיחי עם שישה סרטונים לאישי ישיר, ביטוח ישיר וישראכרט, סרטון של גלר-נסיס לדיינרס פלטינום וסרטון של ראובני-פרידן לויזה כ.א.ל.

בקטגוריית מוצרי חשמל, אלקטרוניקה ומוצרים לבית מתמודדים באומן-בר-ריבנאי עם שלושה סרטונים לסלקום, מקאן אריקסון עם שלושה סרטונים לפלאפון, גלר עם סרטון לנוקיה, טמיר-כהן עם סרטון לאלקטרה מזגנים ויהושע עם סרטון לסולגוד SK.

בקטגוריית פרסום קהילתי מתמודדים אדלר-חומסקי & ורשבסקי עם ארבעה סרטונים מתוכם שלושה לברליץ ואחד לרשות למלחמה בסמים, שניים לבאומן ביניהם "אחת מתשע" והוועד למלחמה באיידס, פוגל-לוין עם קמפיין לעמותת "בשביל החיים", טמיר-כהן עם קמפיין לאיגוד חברות הסיעוד, שלמור עם סרטון לאק"ים וגיתם עם סרטון לאגודה למלחמה בסרטן.

בקטגוריית מוצרי בריאות וטואלטיקה מתמודדים מקאן אריקסון עם שני סרטונים לרייד מקס, דרורי שלומי עם סרטון לסנו אוקסיגן, אדלר עם הסרטון לפיירי ובאומן עם סרטון הרולר-בליידס של סופר פארם.

בקטגוריית יופי ואופנה מתמודדים שלושה מועמדים בלבד: ראובני-פרידן עם סרטון המלתחה לקסטרו-מן, יהושע TBWA עם סרטון הסטופר של מתאים לי וגלר-נסיס עם הסרטון ל-TNT.

בקטגוריית שירותי תקשורת צפוף מאוד עם 18 סרטונים שעלו לגמר. מתוכם שמונה הם של שלמור-אבנון-עמיחי מתוכם ארבעה של אורנג' וארבעה של הכבלים, ארבעה הם של מקאן אריקסון מתוכם שניים לאסקייפ ושניים ל-Yes, שלושה של ראובני-פרידן עבור אורנג', שניים של באומן לברק 013 וסלקום, וסרטון אחד של יהושע ל-WOW של בזק.

בשאר הקטגוריות לא כולל אינטרנט, מתחלקות המועמדויות כך: 60 עבודות למקאן אריקסון, 58 לשלמור-אבנון-עמיחי, 22 לאדלר חומסקי & ורשבסקי, 18 לבאומן-בר-ריבנאי, 11 לגיתם, 8 עבודות לפוגל לוין, 4 עבודות לראובני-פרידן, 4 עבודות לליניאל, שלוש עבודות ליהושע, טמיר-כהן וגלר-נסיס, שתי עבודות לפובליסיס אריאלי, גליקמן-נטלר-סמסונוב, צרפתי-שטרנשוס-זמיר ווערמוני בייטס, ועבודה אחת לעופר&הרץ, שמעוני פינקלשטיין, שקולניק ודחף. *