אקשן כמופע מחול

היו זמנים במקסיקו, רוברט רודריגז, 2003, 97 דק'. הפצה: גלובוס יונייטד. 99.90 שקל

למרות שמדובר בסרט שכדאי לראות במסך קולנוע ענק, פנטזיית הפעולה של רוברט רודריגז הוא ה-DVD הטוב ביותר שיצא בתקופה האחרונה. לא מדובר רק בסרט מצוין, גם התוספות המיוחדות, למרות שהן לא מתורגמות, מושקעות.

כדי ליהנות מ"היו זמנים במקסיקו" צריך להבין שמדובר ביצירה ייחודית: הסגנון של רודריגז גדול מהחיים ומוגזם בכוונה. סצנות האקשן נראות כמו מופע מחול עם אקדחים ומצלמה, והשימושים בצילום במהירות איטית ועריכה מהירה יוצרים קולנוע נפלא.

הסרט צולם במצלמות סוני HDTV הדיגיטליות שג'ורג' לוקאס השתמש ב"מלחמת הכוכבים" וה-DVD בא להלל את הטכנולוגיה החדשה הזאת. רודריגז מנסה לשבור את המיתוס לפיו מצלמות הוידיאו פחות טובות ממצלמות הקולנוע וטוען שהטכנולוגיות הדיגיטליות מאפשרות מהירות ודיוק בעבודה שהמצלמות הישנות אינן מספקות. "היכולת ליצור במהירות המחשבה שלך", אומר רודריגז, "מעצימה את היצירתיות שלך וגורמת לך לעשות דברים הרבה יותר נועזים". רודריגז פיתח שיטת עבודה מהירה וזולה שמצליחה להפיק תוצאות שנראות כאילו הושקע בהן תקציב ענק.

התוספות המיוחדות חושפות את סודותיו של הבמאי המחונן ויוצרות אשליה שלעשות סרטי פעולה גדושי אפקטים זה דבר קל, פשוט וזול. בסרט מככבים אנטוניו בנדרס, וילם דפו וסלמה הייק, אבל מי שגונב את ההצגה הוא ג'וני דפ בתפקיד מרתק כסוכן CIA מטורף. ה-DVD מגלה לנו שחלק גדול מהדיאלוגים הם המצאה שלו, וזה רק מוסיף להערכה הקיימת לשחקן המוצלח ביותר של 2003. מומלץ מאוד לצפות גם בסרטו הראשון של רודריגז, "המריאצ'י", שהוא הסרט הראשון בטרילוגיית "דספרדו".