למרות ההפסדים, מנכ"ל ישראל פלוס צופה הכפלת חלקו בעוגת הטלוויזיה המסחרית

ראלי קוברסקי, שהחליף את יוליה שמאלוב-ברקוביץ' באופן זמני ועתה מונה למנכ"ל קבוע, מתכנן שינוי בתפיסה * עוד טוען: "אנחנו מוכרים זמן פרסום ב-100 דולר לנקודת רייטינג"

ראלי קוברסקי, מנכ"ל הערוץ הישראלי בשפה הרוסית ישראל פלוס, מעריך כי בתוך כשנה יכפיל הערוץ את חלקו בעוגת הטלוויזיה המסחרית ויגיע ל-5%-6%, לעומת 3% מהעוגה, בהם הוא מחזיק כיום.

קוברסקי, שנכנס כמנכ"ל זמני לערוץ לאחר פרישתה בסוף חודש פברואר של המנכ"ל הקודמת, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', מונה למנכ"ל הקבוע של הערוץ. לדבריו, הערוץ יעבור שינוי מקיף בכל מה שנוגע לתפיסת המכירה והשיווק. "הערוץ נמצא באוויר רק כשנה, וסבל מחבלי לידה קשים. אבל לאחר שהושגה יציבות בתוכן וגם הרייטינג גדל במחצית השנה האחרונה, אפשר להתמקד יותר בשיווק", אמר.

לדבריו, הערוץ חיזק את נושא המחקר, כשהוקמה מחלקת מחקר שנועדה לעבוד מול משרדי הפרסום בצורה מושכלת ומקצועית יותר. כמו כן, נעשה שינוי דרמטי בכל נושא המכירות, כאשר נוספו נציגי מכירות דוברי עברית, הוקמה מחלקת מכירות ושיווק מחדש, ומונתה סמנכ"ל שיווק כדי שכל המסרים והתכנים יותאמו לקהלי הצופים, המפרסמים ומשרדי הפרסום.

אתמול פורסמו הנתונים הכספיים של הערוץ, המצביעים על הפסדים כבדים של 86 מיליון שקל מאז הקמתו בנובמבר 2002. ברבעון האחרון של 2003, הפסיד הערוץ 15 מיליון שקל. מחזור המכירות בשנת 2003 עמד על 15 מיליון שקל, כאשר עלות ההפקה של המשדרים הגיעה לכ-58 מיליון שקל, ובהוצאות תפעוליות עמדו על 71 מיליון שקל.

אחד השינויים הגדולים בתפיסת הערוץ את עצמו היא הנטישה של קונספט לפיו הערוץ הוא ערוץ ישראלי לכל דבר, שפונה לקהל של ישראלים דוברי עברית ורוסית, והוא מתחרה בערוץ 2 ובערוץ 10. תפיסה זו הובילה בלהט רב שמאלוב-ברקוביץ'. קוברסקי, לעומתה, מודע לכשל הטמון בתפיסה ואומר בכנות כי מי שנמצא בערוץ אלה הם דוברי הרוסית. על מנת לחזק את התפיסה החדשה מתכוון הערוץ להוריד את כמות התוכניות הרוסיות המתורגמות לעברית, שהורחבו בימיה של שמאלוב.

מול הערוצים הרוסיים הערוץ רושם הצלחה, כאשר בשבוע האחרון של חודש מארס רשם הערוץ רייטינג ממוצע של 9.9% אצל עולים בני 18 ומעלה (פריים-טיים 19:00-21:00), לעומת 3.7 בערוץ ORT ו-4.5% בערוץ RTV. באותו שבוע בשנה שעברה השיג ישראל פלוס 9% רייטינג (עלייה של 10% לעומת השבוע הנוכחי), כאשר שני הערוצים המקבילים לו ירדו השנה ברייטינג שלהם - ORT רשם 4.4% ואילו RTV רשם 5.7%.

לדברי קוברסקי, הערוץ מוכר זמן פרסום ב-100 דולר לנקודת רייטינג, זאת לאחר שהעלה את מחיריו בינואר השנה ולאחרונה עשה התאמה נוספת. "מחזור המכירות שלנו בחודש מארס עלה באופן משמעותי והוא גם מתבטא בתוצאות הכספיות". יצוין כי לפי הוראות מועצת הכבלים הפסיק ORT לשדר פרסומות ישראליות באמצע חודש פברואר. בישראל פלוס טוענים כי חלק מהעלייה בהכנסות אצלם בחודש האחרון נבעו מכך.

לדברי קוברסקי, הפסדי הערוץ נובעים מהשקעה גדולה בהפקות שכן הערוץ מפיק את רוב תוכניותיו בבית.

לאחרונה פורסם כי בעלי הערוץ מנהלים מגעים עם בעלי הערוץ הממשלתי הרוסי ORT, שייכנסו להשקעה בערוץ. קוברסקי טוען כי אינו יודע על התקדמות כלשהי במגעים אלה, וכי הדבר אינו משפיע על עבודת הערוץ, וגם לא היה הגורם לפרישתה של שמאלוב-ברקוביץ'. "הכניסה של ORT תוכל לסייע לערוץ בניסיון ובתוכניות בלי פרופורציה לאחזקות שיחזיקו (ORT יוכל להחזיק בערוץ רק 10%)".