דב יודקובסקי משך את תביעתו נגד התשלום לפרקליטי מוזס ורוזנברג

ידיעות אחרונות שילם 473 אלף ד' לעורכי הדין של השניים בפרשת האזנות הסתר בסוף שנות ה-90

נדחתה בהסכמה תביעתו של דב יודקובסקי נגד החלטת דירקטוריון ידיעות אחרונות מיוני 1998, לתת שיפוי של 473 אלף דולר לארנון מוזס (העורך האחראי של העיתון) ולחיים רוזנברג (מנהל המשק והביטחון בעיתון) להוצאות שכר טירחת עורכי הדין שייצגו אותם בפרשת האזנות הסתר. התיק נגד השניים נסגר.

יודקובסקי, דירקטור ובעל מניות בידיעות אחרונות, טען בתביעה שהגיש בספטמבר 1998, כי הדירקטורים קיבלו שלא כדין את החלטת השיפוי, תוך שימוש בכוח ההצבעה של ארנון מוזס שהוא בעל עניין בסוגייה.

על-פי ההחלטה, תשלם חברת ידיעות אחרונות 250 אלף דולר לעו"ד דב ויסגלס עורך דינו של רוזנברג, ו-223 אלף דולר לעו"ד דן שינמן, עורך דינו של מוזס. יודקובסקי ביקש בשלב מאוחר יותר להפוך את תביעתו לתביעה נגזרת בשם ידיעות אחרונות נגד חברי הדירקטוריון.

בכתב ההגנה של ידיעות אחרונות נאמר, כי ההחלטה בדבר שיפוי נושאי המשרה נתקבלה כדין והיא גם אושרה כדין על-ידי ועדת הביקורת, הדירקטוריון והאסיפה הכללית של החברה.

מוזס טען בכתב ההגנה, כי אם החלטת השיפוי גרמה למאן דהוא נזק, דבר המוכחש על-ידו, הרי שהניזוק היא החברה שמכיסה ישולם השיפוי.

לכן, אם קיימת זכות תביעה כלשהו, הרי זכות זו שייכת לחברה, ואילו ליודקובסקי אין כל עילת תביעה אישית.

רוזנברג טען בכתב ההגנה, כי כל פעולותיו הקשורות בהעסקת חוקר פרטי (זאב לאופר) ובשימוש במידע שהובא על ידו, היו עבור ידיעות אחרונת ולהגנת אינטרסים חיוניים של העיתון. רוזנברג ציין, כי הכל נעשה כדין, בסמכות ולטובת העיתון.

(ת.א 9/2805)