אלירן גולן מואשם בביהמ"ש בהנחת 9 מטעני חבלה ו-4 נסיונות רצח ערבים על רקע לאומני

גולן בביהמ"ש: אני לא שונא ערבים, אבל האמנתי שהאנשים האלה פוגעים בבטחונה של המדינה

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש היום (ג') כתב אישום נגד אלירן גולן, בן 22 מחיפה, המואשם בהקמת המחתרת היהודית - "מדור 1". התביעה טוענת, כי גולן הניח תשעה מטעני חבלה ואף ביצע ארבעה נסיונות רצח על רקע לאומני.

התובע, עו"ד עמית איסמן מפרקליטות מחוז חיפה, טוען בכתב האישום, כי בשנת 2001 החליט גולן להקים אירגון שכינויו "מדור 1" כדי לפגוע בערבים המסייעים לטרור.

גולן גם מואשם שביקש לצרף את ייבגני גרוסמן לאירגון שהקים. השניים הכירו בקורס מאבטחים. גולן גם פנה לחברו, אלכסנדר רבינוביץ מחיפה, המשרת בחיל התותחנים. הוא סיפר לו על כוונתו להקים אירגון וביקש את סיועו. כעבור כשנה קיבל גולן מרבינוביץ חומר נפץ ותחמושת, אשר סייעו לו בייצור מטעני חבלה. בחיפוש שערכו שוטרים בביתו של גולן נתפסו 37 מטעני חבלה מאולתרים, רימון יד וכן שק ובו חומר נפץ עודף.

כתב האישום מפרט תשעה מקרים, בהם הניח גולן מטעני חבלה מאולתרים שהכין. המטען הראשון הונח בחודש יולי 2001 מתחת לשולחן במרפסת משפחה ערבית המתגוררת לא הרחק מבית הוריו.

במקרה אחר החליט הנאשם לרצוח בני משפחה ערבית, בהם הוא חשד, כי אירחו בביתם את המחבל שביצע את הפיגוע בקפה וול-סטריט בקרית מוצקין. גולן הניח מטען חבלה מתחת לרכב המשפחה. אחד מילדי השכנים הבחין במטען ומשך אותו. המטען התפוצץ והילד בן ה-12 נפצע מכוויות.

המקרה השלישי אירע גם הוא בחודש אוגוסט 2001 לאחר שאלירן גולן הניח מטען חבלה מאולתר והסתיר אותו בדלת הכניסה בעזרת אנשים במסגד בשכונת חליסה בחיפה. זאת כיוון שסבר שהמקום משמש להסתה נגד הציבור היהודי ושהמואזין מסייע לטרור. אחת מתושבות השכונה שהגיעה למסגד פתחה את הדלת ונפצעה מפיצוץ המטען.

עוד נטען בכתב האישום, כי בחודש אוקטובר אשתקד החליט גולן לרצוח את ח"כ עיסאם מח'ול על רקע עמדותיו הפוליטיות. הוא הטמין מטען חבלה מתחת למכוניתו הפרטית. המטען התפוצץ בעת שאשת הח"כ כבר החלה בנסיעה, אולם איש לא נפגע. בכתב האישום גם נטען, כי גולן סבר שתושבת שכונת נווה שאנן, בת 22, נהגה להתרועע עם ערבים. לפיכך, הניח מטען חבלה בחדר המדרגות בבניין המגורים בו היא מתגוררת. אחד מדיירי הבניין קרע את החוט שחיבר את המטען. המטען התפוצץ וגרם לפציעתו באורח קל.

אלירן גולן הביע היום לראשונה בפומבי חרטה על מעשיו, עם הגשת כתב האישום נגדו ונגד חברו אלכסנדר רבינוביץ.

גולן אמר לעיתונאים: "אלכסנדר רבינוביץ מופלל סתם, הוא לא עשה שום דבר. הדבר היחידי שהוא אשם בו - זה שהוא חבר שלי. בשביל זה עצרו אותו וקשרו אותו אלי".

בתשובה לשאלה, הוא טען - "אני מתחרט על המעשים".

כאשר נשאל האם הוא שונא ערבים, אמר גולן: "בהחלט אני לא שונא ערבים, אני האמנתי שהאנשים האלה פוגעים בביטחון המדינה".