מרחב, של מימן, תחדש בתי זיקוק בטורקמניסטן בפרויקט בהיקף של מיליארד דולר

הפרוייקט יכלול הטמעת טכנולוגיות חדשות, שישפרו את מידת הקיבולת של בתי הזיקוק, מקצב של 2 מיליון טון לשנה ל-7-8 מיליון טון לשנה

חברת מרחב , בשליטת יוסי מימן זכתה בפרויקט חידוש ושיקום בית הזיקוק הממשלתי Seidin השייך לחברה הממשלתית טורקמנפט במזרח טורקמניסטן. עלות הפרויקט כמיליארד דולר.

הפרויקט עליו חתם אתמול (ב') נשיא טורקמניסטן, ספרמוראד ניאזוב, כולל את שיקום בית הזיקוק ושדרוג הטכנולוגיה, כך שתפוקת בית הזיקוק תגדל משני מיליון טון לשנה כיום - לכשמונה מיליון טון בשנה. בנוסף תקים מרחב בבית הזיקוק גם יחידת ייצור לפוליאתילן.

מרחב נטלה על עצמה את האחריות לתכנן את הפרויקט, להשיג את המימון הדרוש לשיקום באמצעות מכירת חוזי הנפט. בנוסף הודיעה מרחב ,שבכוונתה לשתף חברות ישראליות נוספות בפרויקט, ביניהן ברן הנדסה, בייטמן ואחרות, שיש להן ניסיון בביצוע פרויקטים במרכז אסיה ובמזרח אסיה.

זה הפרויקט שיקום בית זיקוק שני שתבצע מרחב בטורקמינסטן. ב-1996 חידשה מרחב את בית הזיקוק טורקמנבאשי שבמזרח טורקמינסטן, בעלות של 1.4 מיליארד דולר. גם במקרה זה סייעה מרחב למדינה להשיג מימון לפרויקט.

קבוצת מרחב פעילה במרכז אסיה, דרום אמריקה, במזרח התיכון ובישראל. הקבוצה מתמחה בעיקר בתחומי האנרגיה והפטרוכימיה, תשתיות, חקלאות וטלקומוניקציה. בארץ שותפה מרחב בקונסורציום לאספקת גז טבעי לישראל באמצעות צינור שיוביל את הגז ממצרים דרך אל עריש לאשקלון. בקונסורציום שותפה גםחברת הנפט הלאומית המצרית EGPC החברה המשותפת זכתה לפני שנתיים במכרז לאספקת 1.7 מיליארד מ"ק גז במשך 15 שנה. עלות הפרויקט כ-2.5 מיליארד דולר.

נשיא החברה, יוסי מימן הוא אחד הבעלים של ערוץ 10. הוא גם משמש כיו"ר חברת אמפל שנמצאת בבעלות מרחב. היקף עסקיה של מרחב כיום כשלושה מיליארד דולר.