מכוני התערובת אמבר ומתמור מתמזגים בהחלפת מניות

היקף היצור של אמבר בטרם המיזוג מגיע לכ-500 אלף טון בשנה בהיקף כספי של 500 מיליון שקל בשנה. המיזוג יביא ליצור כולל של 750 אלף טון

ראשי האגודה השיתופית גרנות ואגודות משקי הדרום ומשקי הנגב חתמו על עסקה למיזוג מכוני התערובת שבבעלותם, אמבר ומתמור בדרך של החלפת מניות. העסקה אושרה ע"י הממונה על ההגבלים העסקיים והיא תיצור תאגיד שיחזיק ברבע מהיקף יצור התערובות בארץ.

על פי תנאי העסקה, אמבר בבעלות גרנות, תעביר 25% ממניותיה למשקי הדרום ומשקי הנגב ובתמורה היא תקבל 100% ממניות מתמור (שהיא בעלת שני מכוני תערובת -מתמור ואסם יניב). בעקבות העברת המניות יתקבלו הקיבוצים השותפים במשקי הדרום ומשקי הנגב לשותפים באמבר אשר תכלול 140 משקים.

היקף היצור של אמבר בטרם המיזוג מגיע לכ-500 אלף טון בשנה בהיקף כספי של 500 מיליון שקל בשנה. המיזוג יביא ליצור כולל של 750 אלף טון.

יו"ר גרנות איציק בדר אמר כי המיזוג נועד לייעל את מערכת יצור התערובות ולשיפורים באיכות. לדבריו, על פי התוכנית העסקית יתרחב היצור בשנה הבאה ל-800 אלף טון ולסך כספי של 750 מיליון שקל.

מנכ"ל אמבר ישראל דגאי מסר לגלובס כי המיזוג יאפשר ביצוע שני מהלכים: התייעלות במטה הניהולי של המכונים ויצירת התמחות ביצור התערובות, באופן שכל מכון יוכל להתמחות בסוגים שונים של תערובות.

לדברי דגאי הרחבת היצור בשנים הבאות מבוססת על כך שאמבר שותפה כיום ב-3 משחטות של עופות: א.ת, הוד חפר ומעוף. לדבריו, ועל פי התחזית צפויה התרחבות בשוק זה בשנים הקרובות אשר תביא לגידול ביצור התערובות.