לחצים על נשיא הבונדסבנק להתפטר בפרשת מימון אירוחו במלון על-ידי בנק

וולטקה בן ה-61 הסכים לצאת לחופשה, אך משרד האוצר סבור ש"עליו להסיק מסקנות מתבקשות"

גובר הלחץ על נשיא הבנק המרכזי של גרמניה (בונדסבנק), ארנסט וולטקה, להתפטר, לאחר שהוא איבד את תמיכת הממשלה שמינתה אותו לתפקיד בספטמבר 1999.

אתמול (ד') הסכים וולטקה בן ה-61 לצאת לחופשה, בהתאם לבקשת הבונדסבנק. נציגי משרד המשפטים בפרנקפורט חוקרים את הנסיבות שהובילו לכך שבנק דרזדנר פרע חשבון בסך 7,661 אירו (9,328 דולר) בגין שהיית וולטקה ומשפחתו באחד המלונות בברלין. משרד האוצר הגרמני אמר שוולטקה "צריך להסיק את המסקנות ההכרחיות".

"ללא תמיכת הממשלה יתקשה וולטקה לבצע את תפקידו בבונדסבנק", אמר ג'וליאן קלואו, כלכלן בברקליס קפיטל בלונדון. "אמינותו מוטלת בספק".

וולטקה, שנכנס לתפקיד נשיא הבונדסבנק ב-1999, לאחר שגרמניה איבדה את השליטה על הריבית באירופה, השתתף בהשקת מטבעות ושטרות האירו ב-2002. הוא גם פיטר 25% מעובדי הבונדסבנק, במהלך ששיקף את הירידה בעוצמתו של הבנק.

הבונדסבנק מינה את סגנו של וולטקה, יורגן שטארק בן ה-55, לממלא מקום זמני שיחליף את וולטקה בכל תפקידיו, כולל ייצוג גרמניה, בעלת הכלכלה הגדולה באירופה, בבנק האירופי המרכזי. ב-6 במאי תתכנס מועצת הנגידים של הבנק האירופי המרכזי כדי לקבוע את שער הריבית במרחב האירו.

וולטקה, חבר המפלגה הסוציאל-דמוקרטית של הקנצלר גרהרד שרדר, מונה למחליפו של האנס טיטמאייר לאחר שהקנצלר הקודם, הלמוט קוהל, הפסיד בבחירות ב-1998.

אתמול (ד') ערכה מועצת המנהלים של הבונדסבנק ישיבה שארכה יותר משמונה שעות. הבנק הודיע כי אין לו די סיבות לדרוש את התפטרות וולטקה. הבנק לא הודיע כמה זמן תארך החופשה שנטל וולטקה, או אם ישולם שכרו של וולטקה במהלך החופשה.

"מבחינת הממשלה הפדרלית, אין בהחלטת מועצת המנהלים של הבונדסבנק כדי לשקם את דימויו היוקרתי של הבונדסבנק בקרב הציבור", אמר דובר משרד האוצר, ג'ורג מולר, בהודעה לעיתונות.