פותחים שולחן

מולי בלומס כבר לא לבד: בעלי הפאב האירי ברחוב מנדלי בתל-אביב חברו למבשלות ישראל, האחראיים לשיווק של גינס בארץ, ובימים אלו פותחים ביחד פאב אירי ברמת החייל שיענה לשם ליאו בלומס, שהוא בעלה של אותה מולי מרחוב מנדלי, כפי שהיא מתוארת באפוס העצום של ג'יימס ג'ויס "יוליסס", שעלילתו (אם אפשר לדבר על כזו) מתרחשת בדבלין לפני כמאה שנה. הפאנלים מיובאים ישר מאירלנד, והגיעו ארצה באונייה גדולה. מעניין אם על הסיפון הגיעו גם כמה אירים לעשות שמח.

* ליאו בלומס, ראול ולנברג 24, תל-אביב

האיגוד הישראלי למשתלות יפתח את סוף השבוע בסדנה על גידול סחלבים, אובססיה מוכרת באזורים רבים בעולם, שלאחרונה תופסת תאוצה גם בישראל, עם איגוד מקומי שמקדם את הנושא. מבין 30,000 מיני סחלבים שנרשמו מאז החל להיחקר בימי הביניים, תוכלו גם אתם למצוא את זה שידליק אתכם.

* ההרצאה תתקיים במשתלת ברוש בצומת גן שמואל ביום שישי, 30 באפריל בשעה 09:30. ההשתתפות ללא תשלום, אך היא כרוכה בהרשמה מראש במשתלת ברוש בטלפון 6212923-04

שלמה פפירבלט, מי ששיגר אלינו בעבר את רב המכר "עולם היין" מוציא עכשיו את "הספר החריף", קורפוס רחב יריעה שמנסה להקיף את נושא האלכוהול לאורך ולרוחב. לצד הסבר על סוגי האלכוהול השונים - ממה ולמה עשויה הוודקה, איך מיישנים קוניאק ואיך משביחים וויסקי, פפירבלט נובר במיתולוגיה של האלכוהול, מהעת העתיקה והמשתאות ועד העת המודרנית, כולל תקופת היובש שנקווה שלא תחזור בקרוב. לכל זה הוא מוסיף גם הקשרים תרבותיים, ומראה כיצד משתלב הנוזל החריף בסרטים ספרים וכו'. אל תשכחו לשתות הרבה מים בזמן הקריאה.

* הוצאת אריה ניר, 114 שקלים