אורדן תעשיות מקבוצת שרם-פודים-קלנר מכרה 6% מאחזקתה בסקופ ב-14 מיליון שקל

המכירה התבצעה לפי 35 שקל למניה לעומת 38.5 בשוק * אורדן ירדה בסקופ מ-16% לכ-10%

אורדן תעשיות, מקבוצת שרם-פודים-קלנר, מימשה חלק ניכר מאחזקתה במשווקת המתכות סקופ. כך נודע ל"גלובס". אורדן מכרה כ-6% ממניות סקופ לגופים מוסדיים בעסקאות מחוץ לבורסה תמורת 14 מיליון שקל. ההפצה נעשתה במחיר של 35 שקל למניה, לעומת 38.5 מחיר המניה בשוק.

בעקבות המימוש ירדה האחזקה של אורדן בסקופ מ-16% לכ-10%. בעל המניות הגדול בחברה נותר שמואל שילה, שמחזיק ב-61.2% ממניותיה.

החברה פועלת בתחום יבוא ושיווק חומרי הגלם בענף המתכות הלבנות (נירוסטה, סגסוגת ניקל, אלומיניום וטיטניום), וכן בתחום הפלסטיקה ההנדסית והפלדה. בחברה ניהלה אשתקד מו"מ למיזוג עם חברת המתכות מנדלסון, אולם המיזוג לא יצא בסופו של דבר לפועל.

החברה סיימה את 2003 ברווח נקי של 16.4 מיליון שקל וברווח תפעולי של 40.6 מיליון שקל, וזאת על הכנסות של 285.9 מיליון שקל. זאת לעומת רווח נקי ותפעולי של 12.8 ו-41.7 מיליון שקל, בהתאמה, על הכנסות של 265.3 מיליון שקל ב-2002. לחברה כיום הון עצמי של 162.2 מיליון שקל, שמממן מאזן של 467.1 מיליון שקל.

שני מהלכים

לפני כחודשיים-שלושה ביצעה סקופ שני מהלכים, שהזרימו לקופתה עוד 56 מיליון שקל. המהלך הראשון היה מכירת 3.5% ממניותיה, שהוחזקו על ידי חברה-בת, תמורת 6.3 מיליון שקל במהלך חודש ינואר. בחברה נימקו את המכירה ברצון להגביר את הסחירות בנייר.

כחודש לאחר מכן, ביצעה החברה הנפקת אג"ח בשוק המוסדי, בהיקף של 50 מיליון שקל. האיגרות דורגו ב-A פלוס על ידי חברת הדירוג מעלות. הקרן באיגרות תפרע בשלושה תשלומים שווים בשנים 2009-2011. איגרות החוב יכללו שיעבוד שלילי על נכסי החברה ובכך יבטיחו למחזיקי איגרות החוב מעמד דומה למעמד הבנקים המלווים.

אורדן, זרוע התעשיות המסורתיות של קבוצת שרפ"ק, סיימה את שנת 2003 עם הפסד כבד של 26.3 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-8 מיליון שקל ב-2002. החברה נימקה את השחיקה החדה בדו"חותיה בכך שהשנה החולפת התאפיינה בהמשך השפעת המיתון על פעילותה שבמהלך התקופה נקטו החברות המשתייכות לקבוצה בצעדי ייעול והתאמת עלויות שהביאו לחיסכון בהוצאות.

השפעה חיובית

עם זאת, בעקבות הירידה בשיעור הריבית השקלית ובהנחה שהתחזיות המצביעות על תחילת היציאה מהמיתון יתממשו, צופה החברה השפעה לטובה על תוצאותיה העסקיות.

אורדן היא חברת אחזקות, שמלבד ייצור מוצרים מיציקות פלדה, ברזל ומוצרים מורכבים ממתכת, חולשת על חברות בתחום המוצרים המורכבים, תעשייה לתשתיות ובנייה, צבעים וחומרי איטום ומוצרי חיפוי וסניטציה. בין אחזקותיה: אורלייט, איטונג, אוניברקול, נירלט ותשלובת אלוני. ?