המועצה המרכזית של אש"פ התכנסה בעזה לשינוי האמנה

רוס מביע הבנה לטענות הפלשתינים על שחרור האסירים * קלינטון מגיע במוצ"ש

לקראת ביקורו של הנשיא קלינטון בישראל וברשות הפלשתינית, החל ממוצאי שבת, כינס היום יאסר ערפאת את המועצה המרכזית של אש"פ, כדי לאשרר את מכתבו לנשיא קלינטון, בו הוא מודיע על ביטול סעיפי האמנה הפלשתינית, שכופרים בזכות קיומה של מדינת ישראל.

יותר מ-90 מחברי המועצה המרכזית הגיעו לישיבה המיוחדת בלשכתו של ערפאת בעזה. על סדר היום עמדו נושאים נוספים, כמו שחרור האסירים הפלשתינים ע"י ישראל.

לביטול האמנה במועצה המרכזית דרושה תמיכת לפחות 63 מחברי המועצה. ברשות הפלשתינית ציינו שכיוון שהגיעו יותר מ-90 צירים, ערפאת יביא את אישרור ביטול האמנה להצבעה.

ערפאת אמר לפני פתיחת הישיבה, כי הפלשתינים אינם מקבלים תכתיבים חיצוניים והם ינהגו בהתאם להסכם וואי.

יועצו של ערפאת, אחמד טיבי, אמר שהפלשתינים מקפידים על יישום הסכם וואי וביום שני תתכנס המועצה הלאומית הפלשתינית לישיבה מיוחדת בהשתתפות הנשיא קלינטון.

מקורות פלשתינים אמרו שאין כוונה לבטל את האמנה פעם נוספת במועצה הלאומית הפלשתינית ולמעשה, ביום שני תתקיים ועידה עממית, בהשתתפות חברים מהמועצה הלאומית והמועצה המרכזית ובכירים ברשות הפלשתינית.

שר התיירות, משה קצב, אמר בצהרים שישראל דורשת שינוי פורמאלי של סעיפי האמנה הפלשתינית, הקוראים להשמדת ישראל. קצב ציין שאת אותם סעיפי אמנה עדיין ניתן למצוא ברשת האינטרנט.

בתוך כך, השליח האמריקני למזרח התיכון, דניס רוס, אמר היום, כי הוא מבין את עמדת הפלשתינים במחלוקת שלהם עם ישראל בסוגיית האסירים. רוס אמר את הדברים בתום פגישה שנמשכה ארבע וחצי שעות בעזה עם ערפאת.

"ההנהגה הפלשתינית הבהירה לנו כי סוגייה זו חשובה מאוד עבורה. מדובר בבעיה רגשית ורגישה, ואנו מבינים זאת", ציין רוס בשיחה עם כתבים.

"לדעתי, ההנהגה הפלשתינית מחוייבת לדרך השלום, ומתנגדת לאלימות ולטרור", הוא הוסיף