המזג השיפוטי של שרה דותן

שופטת בית משפט השלום בתל-אביב, שרה דותן, אינה ידועה כבעלת מזג שיפוטי סבלני במיוחד. כך למשל, באחרונה, בדיון שהתקיים בפניה, היא הפסיקה דיון, לאחר שעד שהעיד בפניה העלה את חמתה.

לפני כשבוע, פסקה לצדדים תשלום הוצאות לאוצר המדינה, כיוון שלא הופיעה עדה שהוזמנה לאותו יום. על החלטה זו הוגשה בקשת רשות ערעור. בבקשה נטען, כי דותן עשתה "עוול משווע" בהחלטתה.

השתלשלות העניינים, כפי שהיא מתוארת בבקשה, היא כזו: בתיק נקבעה ישיבת קדם משפט ראשונה. יום לפני כן, הגיעו הצדדים להסדר ביניהם, על גובה הנזק, ועל כך שבית המשפט יכריע בשאלת האחריות.

ההסדר הוגש לבית המשפט, ביום שקדם לדיון, ובית המשפט קבע יום לשמיעת העדויות. לקראת הישיבה, וידא בא כוח אחד הצדדים את הופעת העדה, אולם ביום הדיון היא לא הופיעה. מדובר בעדה שהוזמנה על ידי בית המשפט. לפיכך, ביקש אותו צד לדחות את הדיון, ואילו הצד השני הודיע לבית המשפט כי אירעה תקלה במשרדו, ובשל כך, בין היתר, לא נמצא ברשותו תיק בית המשפט.

בית המשפט, תוך מתיחת ביקורת חסרת הצדקה כלפי באי כוח הצדדים, החליט לדחות את התיק לשמיעת הוכחות, לאוקטובר. זאת, בעוד תיקים אחרים נקבעו באותו בוקר לשמיעת הוכחות במועדים במרץ.

כמו כן, חייבה דותן את הצדדים בתשלום ההוצאות לאוצר המדינה. בבקשת רשות הערעור נטען, כי מכיוון שהסיבה לדחייה נבעה מעדה חיצונית, לא היה מקום בחיוב הוצאות לקופת המדינה. ובכל מקרה, נטען, הצדדים לא גרמו להארכת הדיון בדרך כלשהי, ולא היה מקום להטיל ההוצאות.

לגבי הפסקת הדיון על ידי דותן, אמר דובר בתי המשפט, משה גורלי: "הצד התובע הגיש תצהיר עדות ראשית, שבו פירט את טענותיו. בשאלות לבא כוח הנתבעים, באופן שיטתי לא השיב לשאלות, נשא נאומים ונתן הסברים. הוא הוזהר מספר פעמים כי אם לא ישיב לשאלות, לא יהיה מנוס מלהפסיק את עדותו. לאחר חצי שעה הופסקה עדותו ונדחה המשך הדיון למועד אחר".

* עורכי הדין מיקי ספרא, לשעבר מדנקנר-לוסקי, ויונתן שוורץ, לשעבר ממשרד פישר (כיום פישר-בכר), הקימו משרד משותף.

* עוה"ד יוסי לוי ואייל בליזובסקי ממשרדו, ייצגו את סנפרוסט בעיסקה לרכישת ידע וקו ייצור מחברה צרפתית בתחום הארוחות המוכנית, בהשקעה ראשונית של 2 מיליון דולר.

* עורכי הדין אילן שמר, נתי בביוף ואיתן ויטלזון, עזבו את משרד שפירא-קרמר-שניידר בירושלים, והצטרפו כשותפים לעו"ד אלי מרדכי, אף הוא יוצא שפיראקרמר-שניידר, שעזב כבר לפני כחצי שנה.

* עו"ד רם תורן, העוסק במקרקעין, עזב את משרדו של עו"ד פנחס מרינסקי, והצטרף כשותף במשרד גדעון פישר. המשרד מונה 6 עורכי דין, עוסק בתחום האזרחי-מסחרי ועיסקאות בינלאומית.

* חברת סי.די.איי. סיסטמס, המוציאה לאור של תקליטור המידע המשפטי תקדין, הוציאה לאור גירסה מעודכנת של "תקפון" - מדריך הטלפון הממוחשב, הכולל מאגר של כל מנויי בזק