ליברטי ומשקיע נוסף הרוויחו 150% על השקעה בנדל"ן בפראג; רווח של 6 מיליון אירו תוך שנה

מכרו לקבוצת נדל"ן אוסטרית בניין של 20 אלף מ"ר ב-27.5 מיליון אירו; הקבוצה גם תחזיר את ההלוואה לבנק

חברת ליברטי ומשקיע ישראלי פרטי מכרו ביום ו` לקבוצת הנדל"ן האוסטרית אימו-פינננס בניין משרדים ומסחר בן 20 אלף מ"ר בפראג, ב-27.5 מיליון אירו. העיסקה תניב ליזמים רווח של 150% על השקעתם תוך שנה.

הנכס שנמכר הוא בית המשרדים ויניציה, אחד הידועים בפראג, ברחוב וינורצקה, רובע 10. הבניין הוא בן שבע קומות, ובו 17 אלף מ"ר משרדים ו-3,000 מ"ר למסחר.

ליברטי והמשקיע הפרטי רכשו את הבניין במארס אשתקד, מכונס הנכסים הרשמי, ב-21.5 מיליון אירו. הם שילמו רק 4 מיליון אירו במזומן וקיבלו הלוואה של 17.5 מיליון אירו ל-10 שנים, מהבנק האוסטרי היפו-וריינץ`.

עתה, כאמור, מכרו את הנכס ב-27.5 מיליון אירו, מה שנותן להם תוך שנה רווח של 6 מיליון אירו - 150% על השקעתם בהון עצמי.

בית ויניצה נמכר לקרן הפנסיה של קבוצת אימו-פיננסי שתשלם 10 מיליון אירו במזומן, ותפרע בשנים הבאות את ההלוואה לבנק האוסטרי.

אימו-פייננס, הנסחרת בבורסה של וינה, נחשבת לקבוצת הנדל"ן הפרטית הגדולה ביותר באוסטריה. 50% מהבעלות עליה בידי בנק קונסטנציה, והיתרה בידי הציבור בבורסה.

כל שטחי המשרדים בבית ויניציה מושכרים לחברת הטלפון הסלולרי אוסקר, השלישית בגודלה בצ`כיה, ב-10 אירו למ"ר לחודש, בחוזה לשמונה שנים. קומת המסחר מושכרת למיני-מרקט, חנויות אופנה, חדר כושר ואחרים. סך ההכנסה מהשכרת הבניין הוא 2.6 מיליון אירו לשנה, תשואה של 9.5% על מחיר הרכישה.

מספר גורמים הביאו לרווח של ליברטי: היזמים רכשו אשתקד את הנכס מכונס נכסים במחיר מעט נמוך מערכו הריאלי; חוזה השכירות עם חברת הטלפון הסלולרי אוסקר הוארך ל-9 שנים; הצלחה להשכיר את כל הקומה המסחרית; והתאוששות בכלכלה בצ`כיה.