ועדת הכספים תדון בבקשה למכור את המגרש הסמוך לבית החולים שערי צדק

משמעות הדבר היא, שבעתיד תזדקק רשות השידור לשטחים קטנים יותר. לא רק זאת, הערכה שהזמינה הנהלת רשות השידור קובעת, שניתן יהיה להגיע לאיזון כלכלי רק ב-2026. לכן קיימת דחיפות למצוא לנושא פתרון מיידי

ועדת הכספים של הכנסת נענתה לבקשת יו"ר רשות השידור, אברהם נתן, לקיים דיון בבקשה למכור את המגרש הסמוך לבית החולים שערי צדק, ולממן באמצעות תקבולי המכירה הלוואה בסך 18 מיליון דולר, ששימשה לרכישת מבנה בית החולים שערי צדק.

לטענת נתן, רשות השידור נטלה את ההלוואה מתוך מטרה להעביר למבנה את כל משרדי רשות השידור, הפרושים ב-22 אתרים ברחבי העיר ירושלים, והעבירה את כספי ההלוואה לאוצר, שמסרב עתה להקצות את הכסף.

לטענת נתן, אין סיבה שרשות השידור תאלץ לפרוע את ההלוואה מכספי האגרה שמשלמים אזרחי המדינה. מכירת הבניין והמתחם יאפשרו לכסותה, ולממן חלק מהמעבר. להערכת נתן, על המגרש הצמוד ניתן יהיה לבנות 50 אלף מ"ר.

עוד טוען נתן, שהמכירה אפשרית עתה יותר מתמיד, שכן רשות השידור עומדת בפני תהליך התייעלות, שבמרכזו פיטורי 600 עובדים בתוך שנתיים, צמצום מספר הרשתות מ-10 כיום לשבע, וכן סגירת ערוץ הלוויין בערבית.

משמעות הדבר היא, שבעתיד תזדקק רשות השידור לשטחים קטנים יותר. לא רק זאת, הערכה שהזמינה הנהלת רשות השידור קובעת, שניתן יהיה להגיע לאיזון כלכלי רק ב-2026. לכן קיימת דחיפות למצוא לנושא פתרון מיידי.

כיום פרושים משרדי רשות השידור על שטח של 28 אלף מ"ר, ואילו שטח בית החולים - כ-3,000 מ"ר בלבד. לדברי נתן, על הנהלת רשות השידור יהיה למצוא פתרונות ביניים זולים יותר לשכירת מבנים, כדי שלא להעמיס יתר על המידה על קופתה.

לטענת משרד האוצר, "רשות השידור היא אוטונומית בכל הקשור להחלטות ביחס לקצב התקדמות הפרויקט. משרד האוצר לא הקפיא את הפרויקט, וחבל שמנהלי רשות השידור מנסים לגלגל את חוסר יכולתם לקדמו ולנהל את ענייניהם הכספיים".