השופט אמנון סטרשנוב מונה לנשיא המוסד הישראלי לבוררות עסקית

סטרשנוב: "יש בפניה לחלופות השפיטה הבוררות והגישור משום מענה נאות והולם לישוב סכסוכים בדרך מהירה ולא יקרה"

השופט בדימוס אמנון סטרשנוב מונה לנשיא המוסד הישראלי לבוררות עסקית מיסודו של איגוד לשכות המסחר.

השופט סטרשנוב (57) כיהן בעברו כפרקליט הצבאי הראשי של צה"ל (בין שנים 1986-1991) ולאחר מכן נתמנה לשופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, שם כיהן עד לפרישתו בשנת 2002. עם פרישתו מכס השיפוט, החל לעסוק בבוררויות ובגישורים במסגרת השוק הפרטי.

סטרשנוב ציין כי הוא רואה חשיבות רבה בקיומו של המוסד לבוררות ובתרומתו לפתרון סכסוכים עסקיים, בין בדרך של בוררות ובין על דרך הגישור. "בשנים האחרונות הפך העומס המוטל על בתי המשפט ובתי הדין לכבד מנשוא, דבר הגורם לשיהוי ולסחבת בהליכים המשפטיים. סבורני כי יש בפניה לחלופות השפיטה הבוררות והגישור משום מענה נאות והולם לישוב סכסוכים בדרך מהירה ולא יקרה".

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, הביע את הערכתו לשופט סטרשנוב על נכונותו לקבל את התפקיד ואמר שהוא משוכנע כי מנהיגותו ומעמדו של סטרשנוב יעניקו תנופה מחודשת למוסד הבוררות.

סטרשנוב מסר כי בכוונתו להיפגש בימים הקרובים עם גורמים שונים שיכולים לגלות עניין בבוררות ובגישורים במסגרת המוסד, כגון הנהלת בתי-המשפט, התאחדות הקבלנים וחברי האיגוד.

המוסד הישראלי לבוררות עסקית הוקם בשנת 1991 ע"י איגוד לשכות המסחר ופרופסור סמדר אוטולנגי ז"ל, אשר כיהנה כנשיאתו הראשונה עד לפטירתה באוגוסט 2003. עם בוררי המוסד נמנים שופטים בדימוס, עורכי דין, רואי חשבון, שמאים ומהנדסים. יחודו של המוסד הוא ביעילות ההליך ומינוי בורר מקצועי בכל תחום.