נתניהו: תנופת פיתוח תשתיות תזניק את הכלכלה קדימה, לצד הפחתות מיסים; צריכים לצמצם פער

לדבריו, בתחומים מסוימים רק במאה ה-21 מתחילים לפתח בארץ את מה שעשו בארה"ב במאה ה-19

"אנחנו מכניסים את ישראל לתנופת פיתוח תשתיות. רק כך נזיז את הכלכלה קדימה. אני לא חושש שנגיע לעודפי תחבורה. תתבצע כאן מהפכה גדולה". כך אמר היום (ג') שר האוצר, בנימין נתניהו, בטכס החתימה על הסכם תקציב הפיתוח, המקרקעין והסובסידיה בין הממשלה לרכבת ישראל. עלות התוכנית, שיזם השר מאיר שטרית, תגיע ל-20 מיליארד שקל.

נתניהו הבהיר, כי בכוונתו לפתח תשתית תחבורתית שלמה ומלאה, שתחבר את כל האזרחים לכל מקום בארץ.

"זה מצריך הרבה כסף בשילוב הסקטור הפרטי, וזה לא יכול לחכות. אני לא אסבול כל סחבת, ואני לא מסוגל שאנחנו באוצר נהיה המכשול בביצוע תשתיות. זה בלתי נסבל שבמאה ה-21 מדינת ישראל אינה מרושתת בכבישים וברכבות.

"בתחומים מסוימים רק בתחילת המאה ה-21 מתחילים לפתח בישראל את מה שעשו בארה"ב בסוף המאה ה-19. ההשקעה בתשתיות תוביל את המהפכה הכלכלית, לצד הורדת מיסים. אנחנו צריכים לסגור פער של 20 שנה בסלילת כבישים ורכבות", אמר נתניהו.

שר התחבורה, אביגדור ליברמן, אמר בטכס, כי כל הניסיונות להוביל לממשלת אחדות ולממשלת התנתקות יפגעו בכלכלה. לדבריו, עכשיו צריך להתמקד בצמיחה, בהשקעות ובפיתוח הכלכלה. "כרגע צריך יציבות קואליציונית ויציבות ממשלתית, ולא שום דבר אחר".

ליברמן הציע לראש הממשלה, אריאל שרון, שלא לבזבז זמן על כל מיני מהלכים. "עצתי לראש הממשלה ולשרים היא להתעסק רק בפיתוח הכלכלה. בכל הדברים האחרים צריך להתעסק רק מנובמבר", אמר ליברמן.