עם בחירתה של עדנה ארבל לכהונה בעליון - נפתח המירוץ לתפקיד פרקליט המדינה

בין המועמדים שמתוך המערכת: מנהלת המחלקה לעניינים בטחוניים בפרקליטות, דבורה חן, והמישנה לפרקליטת המדינה, נאוה בן-אור

עם בחירתה של פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, לכהונת שופטת בבית המשפט העליון, נפתח המירוץ הבא, לתפקיד פרקליט המדינה. הוועדה לאיתור פרקליט מדינה, בראשות היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, צפויה להתחיל בקרוב את עבודתה, מתוך מטרה להגיע להחלטה, מהר ככל האפשר.

כמו בבחירת יועץ משפטי לממשלה, גם במקרה הזה עולים שמות מן הגורן ומן היקב: מתוך הפרקליטות, לשעברים בפרקליטות, שופטים, ואפילו פצ"רים. למעשה, אומרים גורמים מקורבים לוועדה, הכל פתוח.

בין השמות שהוזכרו, לא מעט שמות שכיכבו גם ברשימה הקודמת, של מועמדים לשמש יועצים משפטיים לממשלה: הפצ"ר, האלוף מנחם פינקלשטיין; השופטים המחוזיים, עוזי פוגלמן, חברו של מזוז, ואפילו בעז אוקון, המקורב מאוד למזוז, למרות שאוקון קיבל באחרונה מינוי של מנהל בתי המשפט ואמור להתחיל את תפקידו ביולי השנה.

הוזכרו שמותיהם של פרקליט מחוז ירושלים, משה לדור, אף הוא מקורב למזוז; של מנהל המחלקה לחקירות שוטרים לשעבר, ערן שנדר, ומנהל מחלקה הכלכלית בפרקליטות, עו"ד שמעון דולן, שצורך באחרונה לצוות של מזוז, שייבחן אם להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה, אריאל שרון, בפרשת האי היווני.

באשר למועמדים מתוך המערכת, הוזכרו שמותיהן של מנהלת המחלקה לעניינים בטחוניים בפרקליטות, דבורה חן, והמישנה לפרקליטת המדינה, נאוה בן-אור. עיכוב קטן בעבודת הוועדה, נרשם בשל עתירת לשכת עוה"ד, לבחור את עורך הדין שיישב בוועדה.

על פי החלטת הממשלה, נציגי הוועדה הם אלה שייבחרו את עורך הדין הפרטי בוועדה. מי שעמד על כך, הוא דווקא שר המשפטים, יוסף (טומי) לפיד. בעיני הלשכה זה לא נראה, והיא עתרה לבג"ץ בדרישה לתת לה לבחור נציג מטעמה, שיישב בוועדה. בשבוע שעבר דחה בג"ץ את עתירת הלשכה, אך המליץ לוועדה, להתייעץ עם הלשכה.