פסק בוררות: קיסריה השקעות תשלם 6.65 מיליון דולר על זכויות חב' רובע השעון יפו

עו"ד ד"ר יעקב נאמן החליט בפסק בוררות, כי הסכום שעל חברת קיסריה השקעות לשלם עבור רכישת הזכויות של חברת רובע השעון יפו-ת"א, במתחם השוק היווני ביפו, הוא 6.65 מיליון דולר.

בעקבות החלטה זו פנה כונס הנכסים על הזכויות של החברה מטעם בנק אינווסטק, עו"ד עמית פינס, לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בבקשה לאשר לו להתקשר בהסכם למכירת הזכויות לחברת קיסריה השקעות, תמורת 6.65 מיליון דולר.

בפברואר 2002 ביקש הבנק למנות כונס נכסים למימוש משכנתא על זכויות החברה ברובע השעון ביפו ומימוש משכון, בטענה לחוב של 24 מיליון שקל.

סלע המחלוקת בבוררות בפני נאמן היה סכום התמורה שעל קיסריה השקעות לשלם עבור רכישת המקרקעין מכונס הנכסים של החברה. קיסריה השקעות טענה, כי סכום התמורה הוא 6.1 מיליון דולר ואילו הכונס ובעלי המניות של החברה טענו כי התמורה היא 7.05 מיליון דולר. נאמן קבע, כי קיסריה לשלם 6.65 מיליון דולר, לא יאוחר מיום 3.5.04. היא תשלם מקדמה של מיליון דולר, והיתרה תשולם על ידה לא יאוחר מיום 31.5.04.

השופטת ורדה אלשיך ביקשה לקבל את תגובת הכנ"ר לבקשה לאישור המכר תוך 7 ימים.

מתחם השוק היווני (רובע השעון) ביפו נחשב כלב האיזור התיירותי של יפו, והמגרשים הבנויים בו משמשים בעיקר למסחר, מלאכה ומעט מגורים. רוב המבנים כפופים להוראות השימור וחלק מהמבנים תפוסים על ידי דיירים מוגנים. התוכנית החלה במתחם כיכר השעון היא על שטח של כ-170 דונם, ומטרתה להחיות את המתחם כמתחם למגורים ולשימושים מעורבים, וכן יצירת רצף עירוני עם יפו העתיקה במערב ועם שדרות ירושלים ממזרח. הנכס של החברה הוא 11 חלקות המהוות חלק מהמתחם. (פש"ר 02/1169).