המשרד לאיכות הסביבה מתנגד להחלטה לסגור את אתר הפסולת הרעילה ברמת חובב

סמנכ"ל המשרד: אם ההחלטה תצא לפועל, נפעל לסגירת כל מפעלי הכימיה באזור

המשרד לאיכות הסביבה מתנגד בתוקף להחלטת יו"ר המועצה התעשייתית רמת חובב, דוד מילגרום, לסגור את אתר הפסולת הרעילה ברמת חובב. מילגרום הוציא צו סגירה מינהלי לפני שלושה שבועות, שייכנס לתוקף ביום ראשון הקרוב.

בישיבה שקיימה השבוע הנהלת המועצה, הודיע סמנכ"ל המשרד, יצחק גורן, כי אם החלטת מילגרום תוצא לפועל, יפעל המשרד לאיכות הסביבה לסגירת כל מפעלי הכימיה ברמת חובב. זאת, בהיעדר מקום לאחסון פסולת כימית.

מועצת רמת חובב כינסה אמש ישיבה מיוחדת של הנהלתה, על מנת לדון בתוכנית שגיבשה החברה לשירותי איכות הסביבה, לטיפול בפסולת הרעילה המאוחסנת באתר. מנכ"ל החברה איתן זילברגר אמר בדיון, כי התוכנית נועדה לפתור את בעיות האתר, והדגיש כי סגירתו תגרור בעיות קשות למפעלי הכימיה בארץ.

בישיבה הציג גורן תוכנית לשיקום אתר הפסולת הרעילה, בעלות כוללת של 40 מיליון שקל, ובתוך 7-5 שנים. לדברי יו"ר המועצה האזורית רמת נגב, שמואל ריפמן, המשרד לאיכות הסביבה הציג תוכנית שיקום לאתר, מבלי שיש באפשרותו להצביע על מקורות המימון או על תקציב ייעודי. בהיעדר תקציב, גם תוכנית זו, כמו תוכניות אחרות שגובשו לשיקום האתר, לא תמומש.

"שוב מוצג המשרד לאיכות הסביבה במערומיו, כשהוא מפזר הבטחות ללא כיסוי", אמר היום ריפמן. "המשרד נותן גיבוי בגלוי - ובלי שום בושה - לפצצה המתקתקת ברמת חובב, שהיא מוקד הסכנה מספר אחת בנגב. אנו מתכוונים לפעול בנחישות נגד הסכנה המאיימת עלינו. אם לא יינקטו הצעדים המתאימים, יש בכוונתנו לפעול נגד החברה לשירותי איכות הסביבה והמשרד לאיכות הסביבה".

יצוין, כי מילגרום הוציא את צו הסגירה, לאחר שהחברה לשירותי איכות הסביבה לא עמדה בדרישות הניהול והבטיחות, כפי שבאו לידי ביטוי בתנאים לרשיון העסק שהוצבו בפניה. קודם להוצאת הצו קיבלו מנהלי האתר התראות על כוונת המועצה לסגור את שערי האתר, וניתנו להם ארכות לעמוד בכל תנאי הרשיון והבטיחות, אך הם לא עשו כן.

מילגרום מסר היום, כי התוכנית לטיפול באתר, כפי שהוצגה על ידי הנהלת החברה, מהווה קפיצת דרך בהכנות לשיקום האתר ועמידתו בתנאי הרשיון