מעברות חתמה על הסכם עם Fatro לייצור ולשיווק תרכיב לשיפור איכות החלב באירופה

מנכ"ל מוצרי מעברות, יגאל גלי: הסכם זה יסלול בפנינו את הדרך לשיווק המוצר למשק החלב באירופה ובדרום אמריקה

חברת מסטיבק, מקבוצת מעברות , חתמה על הסכם עם חברת Fatro S.P.A. מאיטליה לייצור ושיווק פטנט , לחיסון כנגד דלקות זיהומיות בעטין אצל פרות. שיתוף הפעולה נועד להתגבר על מגבלות האיחוד האירופי ליבוא תרכיבי חיסון וצורך ברישוי מקומי באירופה. על רקע זה, תקדים החברה את השלב השיווקי בתקופת ניסויי שדה. על פי ההערכות, תתאפשר מכירת המוצר באירופה בתוך כשלוש שנים.

לדברי מנכ"ל מוצרי מעברות, יגאל גלי, השוק הישראלי למוצר זה הוא מצומצם. על כן פעלה החברה בשנים האחרונות לפיתוח שיתוף פעולה בינלאומי לאישורו ושיווקו בחו"ל. אוכלוסיית המטרה של המוצר, מוערכת בכ- 8 מיליון פרות, ומגלמת פוטנציאל מכירות כולל של כ - 40 מיליון דולר בשנה, לאחר רישוי המוצר, מתוכו תקבל החברה תמלוגים.

על פי ההסכם, בשלב ראשון תערוך החברה האיטלקית ניסויי שדה ותדאג לרישום המוצר באירופה. בסיומו תהיה Fatro בעלת רישיון בלעדי לייצור ושיווק המוצר בכל מדינות האיחוד האירופי ודרום אמריקה, תמורת תמלוגים למסטיבק. למוצרי מעברות הסכם לתשלום תמלוגים למכון הווטרינרי ולמדען הראשי בכפוף לתקנות החלות על תמיכתו במחקר ואישורו למתן רשיון ייצור בחו"ל.

המוצר, פיתוח ישראלי, פותח ע"י חברת מסטיבק והמכון הווטרינרי הישראלי בראשות החוקרים פרופ' זאב טריינין וד"ר גבי לייטנר מהמחלקה למחלות עטין, ובתמיכת המדען הראשי. הפיתוח נועד למנוע דלקת זיהומית אשר גורמת לעלייה בכמות התאים הסומאטיים בחלב, שכמות גדולה שלהם פוגעת באיכות החלב.

FATRO הינה חברה בינלאומית, שבסיסה באיטליה, המייצרת ומשווקת מוצרים בתחום הוטרינרי בכ- 40 מדינות בעולם.

מסטיבק היא חברה בבעלות מלאה של מוצרי מעברות, העוסקת בפיתוח תרכיבים וטרינריים לדלקות עטין. לפני כשנה סיימה החברה את שלב המו"פ וקיבלה אישור לרישום פטנט ותחילת שיווק תרכיבי חיסון בישראל.