1,200 חברות ישראליות נוספו החודש לרשימת הנמצאות בסכנת סגירה

שיעור החברות בסיכון עלה מ- 16.6% באפריל ל-17% במאי; מנכ"ל דן אנד ברדסטריט: "מגמת השיפור ברמות הסיכון במשק, שהורגשה בחודשים האחרונים - מתערערת"

ניתוח סיכון העסקים לחודש מאי של חברת דן אנד ברדסטריט ישראל מעלה כי שיעור החברות בסיכון עסקי גבוה מאוד, קרי, בסכנת סגירה, עלה מ- 16.6% בחודש אפריל ל-17% בחודש מאי. ועל פי הנתון המספרי, כ- 1,200 חברות נוספו במהלך חודש מאי לרשימה העומדת כעת על כ- 50,000 מכלל החברות במשק. לדברי הכלכלנים בדן אנד ברדסטריט, עלייה זו התווספה לעליות קטנות שהיו גם בחודשים מארס ואפריל לעומת הנתונים בפברואר שעמדו על 16.3% של חברות בסיכון עסקי גבוה.

מנכ"ל דן אנד ברדסטריט, ראובן קובנט מסביר כי החל מאוקטובר 2003, בו עמד שיעור החברות בסיכון גבוה מאוד על שיא של 18.1% מכלל החברות במשק הישראלי, חלה ירידה ברמת הסיכון במשק. אך החודש שוב מסתמנת עלייה קלה המערערת את השיפור שהורגש בחודשים האחרונים. "המשק מאזן את עצמו, סימני הצמיחה בחודשים הראשונים של השנה היו גבוהים מדי והושפעו כנראה מאווירת צמיחה שהקדימה את זמנה. נתוני דן אנד ברדסטריט תואמים גם את המדד המשולב של בנק ישראל בחודש אפריל שמעיד אף הוא על האטה או קיפאון בהאצה הכלכלית שהסתמנה במשק החל מסוף השנה שעברה" אמר קובנט.

מהסקר עולה כי בתעשיות העץ והנייר, ייצור מזון, מוצרים שאינם ברי קיימא, מתכת ומכונות, תעשיית טקסטיל, מוצרים ברי קיימא, מוצרי כימיה ודלק וציוד אלקטרוני, נרשמה הרעה קלה ברמת הסיכון. בענפי חנויות המזון ושירותים עיסקיים לא נרשם שינוי ובקבלנות בנייה, מלונות ובתי הארחה, הוצאה לאור ודפוס נרשמה הטבה ברמת הסיכון.

כלכלני דן אנד ברדסטריט מסכמים כי בענף קבלנות הבנייה חל שיפור משמעותי כאשר שיעור החברות בסכנת סגירה ירד מ-28% באפריל 2004 ל-27% במאי 2004.
עם זאת, ענף הבנייה עדיין נמצא במקום השני ברשימת הענפים המסוכנים שאותו מוביל ענף חנויות המזון עם 43.8% של חברות הנמצאות בסכנת סגירה. בין הענפים הבטוחים נמצאים ענף ההוצאה לאור והדפוס שרמת הסיכון בו בחודש מאי עומדת על 11.9% לעומת 12.2% בחודש אפריל, ואחריו ענף הציוד האלקטרוני שרשם עלייה קלה מאוד בשיעור החברות בסיכון גבוה, משיעור של 12.6% באפריל ל- 12.7% במאי.