צבי ימיני לא יתמודד על נשיאות התאחדות התעשיינים מול ברוש

הבחירות לנשיא התאחדות התעשיינים צפויות להתקיים בינואר 2005 עם סיום הקדנציה השניה והאחרונה של הנשיא הנוכחי, עודד טירה

יו"ר חברת צאג הנשלטת בידי סטנלי וורקס האמריקאית, צבי ימיני, החליט שלא להתמודד על נשיאות התאחדות התעשיינים מול יו"ר מכון הייצוא, שרגא ברוש. כך נודע ל"גלובס". בין המועמדים המוזכרים עתה להתמודדות מול ברוש, גם מנכ"ל החברה לישראל, יוסי רוזן אשר מספר תעשיינים ובהם ימיני ויו"ר דלתא דב לאוטמן ,כבר הביעו תמיכתם בו.

ימיני אמר בתגובה ל"גלובס" כי החליט שלא להתמודד לנשיא התאחדות התעשיינים (המכהן גם כנשיא לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים) לאחר שמונה בידי הנהלת צאג לכהן כיו"ר החברה לתקופת כהונה נוספת.

ימיני מחזיק 7% בצאג. לדבריו, "מכיוון שרוב הפעילות של צאג ושל חברות פרטיות נוספות בהן אני שותף, הידרו אינדסטריס והחברה פולימר לוג`יסטיקס בהיקף של כ-200 מיליון דולר הן בעיקר לייצוא.

"עקב כך עבודתי כרוכה בנסיעות רבות מאוד לחו"ל. החלטתי שלא אעשה חסד עם התפקיד החשוב הזה לאור כל התחייבויותיי". ימיני מכהן גם כיו"ר מרכז הירידים יו"ר תעשיות הפלסטיקה בהתאחדות התעשיינים ויו"ר פורום העיצוב לייצוא של ההתאחדות, מכון הייצוא, בתי הספר הגבוהים לעיצוב וגורמים ממשלתיים.

ימיני אמר עוד, "אני בהחלט חושב ששרגא ברוש עשה עבודה טובה כיו"ר מכון הייצוא והוא מועמד ראוי. אבל, הייתי שמח אם גם יוסי רוזן שניהל מערכות גדולות, מקובל במשרדי הממשלה ומקובל על התעשיינים יתמודד על נשיאות התאחדות התעשיינים".

הבחירות לנשיא התאחדות התעשיינים צפויות להתקיים בינואר 2005 עם סיום הקדנציה השניה והאחרונה של הנשיא הנוכחי, עודד טירה.

יוסי רוזן מסר בתגובה כי הוא אינו מתכוון להתמודד על נשיאות ההתאחדות. עד כה נראה כי ברוש יהיה המועמד היחיד, שכן גם תעשיינים בולטים אחרים אליהם פנו בהצעות להתמודד על הנשיאות עם סיום תפקידו של טירה, סירבו. בהם, מנכ"ל שטראוס עלית, ארז ויגודמן, ומנכ"ל דלתא, ארנון טיברג.