תדהמה במשק הדלק: סונול תספק את הדלקים לתחנות של אלון בכביש חוצה ישראל

סונול הגישה הצעה נמוכה מאלון עצמה * לאלון זכות סירוב ראשונה: תוכל להשוות המחיר לסונול

תדהמה במשק הדלק: חברת סונול זכתה במכרז שפירסמה קבוצת דרך ארץ, הזכיינית של כביש חוצה ישראל, לאספקת מוצרי הדלק לארבע תחנות הדלק החדשות שיפעלו בכביש חוצה ישראל. כך נודע ל"גלובס".

מדובר בהפתעה גדולה, הן משום שאלון היא בין בעלי המניות בדרך ארץ, והן משום שנדיר שחברת דלק מספקת מוצרי דלק לתחנות של מתחרה שלה.

סונול נמצאת בשליטת גרנית הכרמל, שבבעלות קבוצת בורוביץ וקבוצת גלנקור, ואילו אלון נמצאת בשליטת דוד ויסמן ושרגא בירן, וכן בבעלות אפריקה ישראל.

קבוצת דרך ארץ, שבעליה הם חברת שיק הקנדית, אפריקה ישראל, שיכון ובינוי ואלון, הפתיעה לפני מספר חודשים כאשר החליטה לפרסם מכרז לרכישת הדלקים לתחנה. זאת, בהתחשב בכך שעוד לפני מספר שנים היא סיכמה עם אלון, כי אלון היא זו שתפעיל תחת המיתוג שלה את התחנות. כעת מתברר, כי דרך ארץ הכניסה סעיף, לפיו תהיה תחרות על מחיר הדלקים שיסופקו בתחנה.

בעקבות כך, נקבע מחיר בסיס אותו מציעה אלון לגבי אספקת הדלקים. דרך ארץ פנתה לחברות הדלק האחרות - פז, דלק וסונול - והציעה להן להגיש הצעות מחיר.

נאמר להן, כי מי שתציע את המחיר הנמוך ביותר, בתנאי שהוא יהיה נמוך מזה של אלון, היא שתספק את הדלקים. עם זאת, נאמר לחברות, כי יש לאלון זכות סירוב ראשונה לזכות בכל זאת במכרז, אם היא תשווה את המחיר שהציעה החברה הזולה ביותר במכרז. פז לא הגישה הצעה, ומול הצעת אלון התמודדו רק דלק וסונול.

התחנות שיפעלו בכביש חוצה ישראל צפויות להיות בעלות הכנסות מהגבוהות בארץ.

אלון אמורה להודיע בתוך מספר ימים, האם היא מנצלת את זכות הסירוב הראשונה שניתנה לה, ומפחיתה את הצעת מחיר הבסיס שלה.

נשיא אלון-דור, דודי ויסמן מסר בתגובה, כי "אלון תממש את זכות הסירוב ותשווה את המחיר".

מנכ"ל דרך ארץ, אהוד סביון, מסר בתגובה, כי "בהסכם הפעלת תחנות התדלוק שנערך בתקופת הסגירה הפיננסית בשנת 99', נקבע כי מחיר אספקת הדלקים לתחנות ייקבע במכרז. כמו כן, ניתנה אפשרות לחברת אלון לזכות סירוב ראשונה, דהיינו להשוות כל הצעה".

בסונול סירבו להתייחס לידיעה.