ראש ממשלת תאילנד ביטל הגרלת לוטו לאומית ב-10 מיליארד באט למימון רכישת 30% מליברפול

"מטרתנו איננה לקיחת כסף מן העניים, יש יותר מ-100 דרכים למצוא מימון אלטרנטיבי"

ראש ממשלת תאילנד, טקסין שינוואטרה, ביטל תוכניות שנויות במחלוקת לערוך הגרלת לוטו לאומית, בהיקף של 10 מיליארד באט, שנועדה לממן מכספי ציבור רכישת 30% ממניות קבוצת הכדורגל האנגלית ליברפול, כך נודע היום (ה`).

"מטרתנו איננה לקיחת כסף מן העניים", אמר היום ראש הממשלה לכתבים. "עלינו לבטל את פרוייקט הגרלת הלוטו... יש יותר מ-100 דרכים למצוא מימון אלטרנטיבי".

החלטתו של ראש הממשלה לבטל את הגרלת הלוטו החריגה, באה לאחר התגברות הלחץ הציבורי נגד התוכנית השנויה במחלוקת, שתוארה הן כמנוגדת לחוקה והן כסותרת עקרונות יסוד של הבודהיזם, האוסר על הימורים.

לאור ביקורת גוברת מצד אנשי האקדמיה, משפטנים ופעילים חברתיים, נכנע טקסין ללחץ לאחר שצ`אמלונג פרימואנג, הגורו שלו, שאחראי להבאתו לעולם הפוליטיקה, מתח אף הוא ביקורת על התוכנית.

צ`אמלונג, המושל הפופולארי לשעבר של בנגקוק ובודהיסט הדוק, הבהיר במכתב פתוח שפרסם השבוע שהגרלת הלוטו המוצעת "תיעבר" את הציבור ותשחית את החברה, בכך שתסית את הציבור התאילנדי מעבודה קשה לטובת הימורים.

טקסין אמר הבוקר לכתבים כי היה עליו לשמוע לעצתו של צ`אמלונג. "כאשר הוא הזהיר אותי שהגרלת הלוטו היא פשע וחטא, היה עלי להקשיב", אמר ראש הממשלה.

עם זאת, טקסין אמר שביטול הגרלת הלוטו, לא תביא בהכרח לקבורתה של העיסקה עם ליברפול שהיקפה 4.6 מיליארד באט. הוא ציין כי ניתן להשיג מקורות מימון אחרים במקום הגרלת הלוטו שבוטלה.