הפסד של 17 מיליון שקל לוויזקום ב-98', בדומה להפסד ב-97'

עד סוף החודש מבקשת החברה להשלים את הנפקת מניותיה בגרמניה לפי שווי של 100 מ' ד'

חברת וויזקום טכנולוגיות, שפיתחה סורק אלקטרוני המשמש כמילון מתרגם (עט ה"קוויקשנרי"), סיימה את שנת 98' בהפסד של 17 מיליון שקל מהכנסות של כ-60 מיליון שקל, לאחר הפסד דומה ממכירות של כ-40 מיליון שקל ב-97'. וויזקום החלה למכור את הקוויקשנרי באוגוסט 97'.

עד סוף החודש מקווה החברה להשלים הנפקת מניות ראשונה בבורסת הנובו מרשה בגרמניה, תמורת כ-30 מיליון דולר, לפי שווי חברה של 100-90 מיליון דולר לפני הכסף. אשתקד ביקשה וויזקום, ללא הצלחה, להנפיק את מניותיה בוול-סטריט לפי שווי כפול.

בעלי המניות הגדולים בוויזקום הן חברות ליפמן (%39) ומבטח שמיר אחזקות (%22). בליפמן רשומות המניות בעלות אפסית, ולכן היא צפויה לרשום רווח הון גדול בעקבות ההנפקה.

ליפמן ומבטח שמיר אינן מתכוונות למכור מניות קיימות בהנפקה, להבדיל מבעלי מניות המיעוט בוויזקום, המתכוננים למכור את מניותיהם תמורת סכום של כ-10 מיליון דולר. על בעלי המניות נמנים הסלבריטאים דן שילון, אברהם גרנט, עדי שטראוס, ויקטור הלפרט, רפי עגיב, גדעון וחנה קלוגמן, שמחה סדן, משפחת אייזקסון, פרופ' מיכאל בלומנטל, מייקל דיוויס ואחרים.

את ההנפקה יוביל כחתם הבנק השווייצי וונטובל, ויועץ להנפקה ישמש המברכט אנד קוויסט. %70 ממכירותיה של וויזקום, מסרה החברה, מתבצעות באירופה ובמזרח הרחוק בחלקים שווים, ואילו %9 מהמכירות מתבצעות בארה"ב.

ליפמן עצמה סיימה את שנת 98' ברווח נקי של 12.3 מיליון שקל, לעומת רווח של 13.8 מיליון שקל ב-97', כאשר הרווח התפעולי של החברה גדל מ-2.2 ל-9.1 מיליון שקל.

החברה עוסקת בפיתוח וייצור של מוצרי אלקטרוניקה מתוחכמים ועתירי תוכנה, בעיקר מוצרי קצה לקריאת כרטיסי אשראי (מכשירי נורית). רוב מכירותיה של ליפמן הוא בארה"ב (%49), והיתר בעיקר בישראל ובאירופה.

החברה הצליחה להגדיל אשתקד את הכנסותיה מ-48 ל-67 מיליון שקל. הרווח הגולמי גדל, כתוצאה מניצול יעיל יותר של כושר הייצור ורכש ממוקד של רכיבי אלקטרוניקה. ברבעון הרביעי הציגה החברה רווח נקי של 6.3 מיליון שקל ממכירות של 30 מיליון שקל