כוכב הראפ סאבלימינל: רק תנובה אשמה בכישלון שוקו קרלו; מכרתי את הנשמה

"אם תנובה היתה מקשיבה לעצות שנתתי להם במהלך גיבוש הקונספט, היא היתה משיגה הצלחה גדולה"

"רק תנובה אשמה בכישלון המהלך של קרלו סאבלימינל, כי היא עשתה רק חצי עבודה". כך אמר היום (א`) קובי שמעוני, כוכב הרכב הראפ סאבלימינל והצל במסיבת עיתונאים מטעם לאפייט, מוצרי חזרה לבית הספר.

בתשובה לשאלות "גלובס" התייחס שמעוני לשאלת כישלון המהלך הגדול של השנה החולפת, במסגרתו נעשה ניסיון למיצוב מחדש של שוקו קרלו ממותג ילדים למותג הפונה לנוער. בעוד שסאבלימנל מתכנן מתקפה רבתי על שוק מוצרי הצריכה בקטגוריות רבות, המהלך הגדול שנערך תוך הישענות על המותג שלו, לא הניב את התוצאה המקווה המול שוקו יוטבתה של המתחרה.

"זה עשה לי נזק גדול" אמר, "כי מכרתי את הנשמה". עם זאת הוא מדגיש, כי "חוץ מאמן אני גם איש עסקים. אם לא הייתי עושה את הקמפיין של קרלו - הרבה אנשים שמניעים את התהליכים הכלכלים במדינה לא היו יודעים מי זה סאבלימינל. המהלך עשה לי יותר מאשר לתנובה - וזה באשמתם.

"תנובה עשתה קמפיין פרסומת שהיה אחד הגדולים, עם משרד הפרסום הכי גדול במדינה (מקאן-קשר-בראל, ו.ר.ש), וזה היה מעשה היסטרי. מאז הפך ההיפ-הופ, הסגנון המוזיקלי שלנו, למיינסטרים".

שמעוני אומר עוד, כי אם תנובה היתה מקשיבה לעצות שנתן במהלך גיבוש הקונספט היתה מצליחה להשיג הצלחה גדולה, אלא שהיא ניסתה לחבר את החתול של קרלו עם הדמות של סאבלימינל, והתוצאה היתה מבולבלת.

"הם יכלו להפוך למשהו אופנתי", הוא אומר. "זה היה נראה כמו השתלטות על המדינה. הם היו צריכים לתת הופעות חינם לסאבלימינל, ושם בחסות גדולה של קרלו לחלק שוקו חינם לקהל המזיע מהריקודים. הם לא הלכו עם הרעיון עד הסוף.

"אני קצת איש שיווק, והיו בעיות מאוד גדולות עם המותג קרלו. אם המותג קרלו היה נעלם והיו משאירים רק סאבלימינל אז היה כיוון ברור. אבל תנובה פיצלה את המותג לשניים - מצד אחד סאבלימינל ומצד שני החתול. הם ניסו לעשות שילוב. בראש השנה אני רואה הזמנה שבה מופיע פרצוף שלי, כשמהתחת יוצא זנב של חתול. המסקנה היא, שכל המהלך של קרלו לא בוצע כמו שצריך".

סאבלימינל והצל, שהקימו את חברת התקליטים תאקט, מנסים למנף את מותג המוזיקה בכניסה רחבת היקף לשוק מוצרי הצריכה, תוך ניצול שיעורי המודעות והאהדה הגבוהים של המותג בקרב הנוער. בין היתר עומד ההרכב להיכנס לתחומי ההנעלה וההלבשה.