הפרקליטות לבג"ץ: אנטון מלבסקי - אחד מראשי אירגוני הפשע הגדולים ברוסיה

"המשיך בפעילותו הפלילית גם לאחר עלייתו לארץ; חשד מבוסס שעסקיו בארץ משמשים להלבנת כספים"

פרקליטות המדינה אומרת, כי אנטון מלבסקי הוא אחד מראשי אירגוני הפשע הגדולים ברוסיה, הנקרא איזמליבו, והאירגון איננו בוחל באלימות ואיננו נמנע מחיסול יריבים לשם קידום ענייניו. הדברים נאמרו בהודעת תגובה שמסרה פרקליטות המדינה, באמצעות עו"ד שי ניצן, הממונה על עניינים בטחוניים בפרקליטות.

מלבסקי עתר לבג"ץ בבקשה לבטל החלטה של שר הפנים, אלי ישי, אשר החליטה לבטל את תעודת העולה שלו ואת האזרחות הישראלית שקיבל.

בתגובת המדינה נאמר, כי מעמדו של מלבסקי באירגון הוא בכיר ביותר. על פי המידע שיש בידי הפרקליטות, מלבסקי עמד מאחורי מספר מעשי רצח של בני אדם, היה והינו מעורב בסחר ויבוא סמים בהיקף ניכר וכן בסחיטה ודמי חסות.

מלבסקי הגיע לארץ על רקע מאבקי כוחות בין קבוצות פשע ברוסיה. להערכת המשטרה, ישראל מהווה עבורו מקום מקלט. הפרקליטות אומרת, כי בשנת 95' סוכלה בארץ כוונת התנקשות בחייו ובחיי שותפיו, על רקע סכסוך בעניין שליטה בעסקי האלומיניום ברוסיה. לדברי הפרקליטות, התברר למשטרה שמלבסקי מנהל בארץ מספר חברות לגיטימיות, לכאורה, בתחום המזון והיהלומים, אך קיים חשד מבוסס שעסקיו הלגיטימים משמשים להלבנתם של כספים שהושגו בדרכים בלתי חוקיות בחו"ל.

עוד נאמר, כי למשטרה הגיע מידע ממשי שמלבסקי היה מעורב בהפעלתם של מספר רב של בתי קזינו. על סמך כל המידע הנ"ל, ביקשה המשטרה ממשרד הפנים לבחון את האפשרות לשלול את מעמדו כעולה ואת אזרחותו הישראלית.

הפרקליטות אומרת, כי על סמך מידע זה, הצהרתו של מלבסקי למשרד הפנים, כי לא עבר עבירה פלילית היא הצהרת שקר, ומעמד העולה והאזרחות שלו הושגו על סמך הצהרת שקר.

לדברי המשטרה, על פי המידע שבידיה, המשיך מלבסקי את פעילותו הפלילית רבת ההיקף גם לאחר עלייתו לארץ, ופעל פעילות פלילית ממשית ברחבי העולם במסגרת פשיעה "בין-מדינתית". לדברי הפרקליטות, הדרכון הישראלי מקל כניסה למדינות שונות ברחבי העולם, ולפיכך לא ראוי להאריך את תוקף דרכונו של מלבסקי, דבר שיקל עליו להמשיך בפעילותו הפלילית המסוכנת.

הפרקליטות אומרת, כי זכותה של החברה הישראלית להימנע מלקלוט בקרבה אנשים כמו מלבסקי, העלולים לסכן את שלום הציבור. (בג"ץ 1227/98).« מאת שמואל דקלו « הפרקליטות לבג"ץ: אנטון מלבסקי - אחד מראשי אירגוני הפשע הגדולים ברוסיה « "המשיך בפעילותו הפלילית גם לאחר עלייתו לארץ; חשד מבוסס שעסקיו בארץ משמשים להלבנת כספים"