ארכיון המדינה בירושלים ייפתח לאינטרנט באמצעות שדרוג לתצורת Web

השדרוג יבוצע על ידי מערכת של יעל תכנה ומערכות * עלות הפרוייקט כמה מאות אלפי שקלים

משרד ראש הממשלה השיק מערכת ממוחשבת מרכזית של הארכיונים הציבוריים וגנזך המדינה. המערכת, פרי פיתוחה של יעל תכנה ומערכות, מבוססת מסד נתונים של אורקל. בטקס ההשקה נכחו: מנכ"ל משרד ראש הממשלה, גנז המדינה, מנכ"ל יעל תכנה ומערכות, מנכ"ל אורקל, מנכ"ל חברת 2001 ומנכ"ל נסטור מערכות, כמו גם והצוות שהוביל את הפרוייקט מטעם החברות. עלות הפרוייקט כמה מאות אלפי שקלים.

יעל תכנה ומערכות, מפתחת המערכת ומבצעת הפרוייקט, דיווחה במעמד זה על סיום השלב הראשון והתחלתו של השלב הבא של הבא: פתיחת הארכיון לשימוש באמצעות האינטרנט. שלב זה נמצא בימים אלה בתהליך אפיון ובסיומו יפתח הארכיון לשימוש על ידי "לקוחות" חוץ כגון חוקרים, תלמידי בי"ס וכל אזרח הנזקק לשירותי מידע הקיימים בארכיון המדינה.

ארכיון המדינה אחראי על אירכוב המסמכים ההיסטוריים של מדינת ישראל הן בהיבט האחסון והן בהיבט האחזור. הפרוייקט מתבסס על פלטפורמת אורקל בתצורת client/server. המטרה הייתה להתקדם עם הטכנולוגיה ולעמוד בדרישות העדכניות של הארכיון, על מנת להביאו לפעילות בתצורת WEB תוך שימוש בכלי אורקל העדכניים דוגמת IAS.

יורם רוזנוקס , מנהל חטיבת מכירות ושיווק של יעל תכנה ומערכות אמר כי: "ארכיון המדינה יפעל כעת באמצעות טכנולוגיה ויישום פתרונות מודרניים שפותחו על ידינו. המערכת כיום כבר תומכת בתצורת WEB וכעת תוכל לקלוט ארכיונים נוספים הנמצאים תחת אחריותו של גנז המדינה. קליטת ארכיונים אלה תענה על שני אתגרים חשובים: חסכון כספי ניכר ומחשוב ארכיונים שאינם ממוחשבים היום".

בשלב הראשון של הפרוייקט, שידרגה יעל תכנה ומערכות, כאמור, את מערכת המחשוב ותהליכי העבודה של הארכיון לתצורת WEB. השלב השני, שהחל בימים אלה, צפוי להסתיים עד סוף השנה. עם סיומו יעודכנו תהליכי העבודה כך שהמערכת הקיימת תוכל לקלוט את ארכיונים נוספים ובסופו של התהליך, תיפתח המערכת לכלל הציבור המעונין בגישה למידע האצור בארכיון.