אלכס גלעדי: סיכויי ניו-יורק לארח האולימפיאדה ייפגעו אם ארה"ב תחבל בייצוא הישראלי לבייג'ין

אולמרט: ישראל לא תימנע מלייצא לסין ציוד אזרחי מתוצרתה העשוי לשמש גם לצרכים צבאיים

השר אהוד אולמרט נמנע הבוקר (ה') מלהתייחס לשאלות עיתונאים סיניים עימם נפגש בשנחאי, בדבר מכירה של מוצרים בעלי שימוש כפול, ביטחוני-אזרחי, מישראל לסין. עם זאת אמר אולמרט, כי ישנם מוצרים ורכיבים בתחום ההיי-טק אשר יכולים לשמש גם לצרכים בטחוניים, וישראל לא תימנע ממכירתם לסין עקב כך.

אולמרט הוסיף: "יש לנו יחסים צומחים ומתרחבים ואיני מגדיר את תחומי שיתוף הפעולה, כי זה עשוי להטעות.

"אם סין תרכוש ציוד תקשורת, כמו זה שחברת רד מפתחת בישראל, ואם מישהו ישתמש בזה במערכות צבאיות בעתיד, האם זה אומר שאנחנו מוכרים ציוד צבאי? לא - אלה מוצרים לשימוש יום-יומי שאנחנו מעוניינים למכור לסין".

אולמרט סייג את דבריו באומרו, כי ישראל אינה מעוניינת למכור לסין מוצרים שלא פותחו בישראל. הוא רמז בכך להימנעותה של ישראל מלמכור לסין מוצרים שעשויים להיות גם בעלי שימוש בטחוני-צבאי, אשר פותחו בידע אמריקני.

אולמרט ביקש לסייג דברים שאמר השבוע הנספח הצבאי של ישראל בבייג'ין, לפיהם ישראל לא יכולה למכור מוצרים מסוימים לסינים בגלל האמריקנים, ואמר: "אין כל התערבות של חברות אמריקניות במוצרים שחברות ישראליות ימכרו לסין".

חבר הוועד האולימפי הבינלאומי, אלכס גלעדי, אמר ל"גלובס", כי "אם האמריקנים אמנם ינסו להכשיל מכירת מוצרים בטחוניים ישראלים לסין, במכרזים לקראת אולימפיאדת בייג'ין 2008, הדבר יחבל בנסיונות של ניו-יורק לזכות לארח את אולימפיאדת 2012".

במסיבת עיתונאים שקיים אולמרט, ביקשו העיתונאים הסינים לדעת האם יש סיכוי שישראל תגדיל את מכסת העובדים הזרים הסיניים שיורשו להיכנס לתחומה. אולמרט שב וחזר על עמדתה של ישראל, לפיה האינטרס הראשון במעלה הוא להעסקת ישראלים.

עם זאת, אמר, הסינים הם תמיד בין העובדים הזרים.