גמול מכרה מניות תדיראן קשר ב-12 מיליון שקל

תרשום רווח הון של 11.5 מיליון שקל, לאחר שרכשה את המניות ב-1999 בעלות כמעט אפסית

לבעלי העניין בתדיראן קשר , המקפידים בתקופה האחרונה לממש לעיתים קרובות את אחזקותיהם בחברה, הצטרפה היום גם חברת גמול השקעות , אשר בשליטת המשפחות יונה ובראזני. גמול הודיעה היום כי מכרה את כל זכויותיה בתדיראן קשר, כ-81,374 מניות. כתוצאה ממכירה זו, תרשום גמול ברבעון השני של השנה רווח הון של כ-11.5 מיליון שקל.

גמול הגיעה לאחזקה זו במניות תדיראן קשר לאחר שהשתתפה כמשקיע-שותף ברכישת השליטה בחברה על-ידי קרן פימי ושמרוק, זרוע ההשקעות של דיסני, במהלך המחצית השנייה של 1999.

כזכור, פימי ושמרוק רכשו אז את השליטה בתדיראן קשר מידי כור, תמורת סכום של כ-155 מיליון דולר. הקשר בין גמול לפימי נובע מכך שגמול מחזיקה בכ-10% מחברת הניהול של קרן פימי. נציין, כי שווי השקעתה של גמול בפימי, לפי מאזן החברה לסוף שנת 2003, עומד על כ-20.67 מיליון שקל.

על בסיס מחיר מניית תדיראן קשר, העומד כיום על כ-149 שקל, גמול מכרה את מניותיה בחברה בסכום מוערך של כ-12 מיליון שקל. כאמור, רווח ההון שהחברה תרשום לזכותה בעקבות המימוש קרוב לסכום המימוש, מה שאומר שגמול רכשה לפני כחמש שנים את מניות תדיראן קשר בעלות כמעט אפסית.

הקשר בין גמול לפימי אינו הקשר היחיד בין החברה לבעל עניין בתדיראן קשר. לפני כשבועיים הודיעה גמול כי תשקיע עד 5 מיליון דולר ב"קרן צמיחה", המנוהלת על-ידי שמרוק ישראל. הקרן, אשר אמורה להתמקד בהשקעות בחברות תעשיה בישראל, נמצאת בשלבים מתקדמים לגיוס של 120 מיליון דולר.

שמרוק, נציין, מחזיקה כיום בכ-27.7% מהון המניות של תדיראן קשר. תדיראן קשר הפכה בשנה וחצי האחרונות לפרת מזומנים עבור בעלי העניין בה. שמרוק, פימי וגם חזי חרמוני, מנכ"ל החברה, מימשו מתחילת 2003 מניות של החברה תמורת כ-334 מיליון שקל, כ-18% מהונה של החברה.

גמול השקעות, הפועלת בתחום הנדל"ן, האנרגיה, הטכנולוגיה ושוק ההון, נסחרת כיום לפי שווי חברה של כ-316 מיליון שקל. את הרבעון הראשון של השנה סיימה עם רווח נקי של כ-17.5 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-7.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. את שנת 2003 סיימה החברה עם רווח נקי של כ-62 מיליון שקל.