על חודו של קול: הצעת האי-אמון בממשלה של עמיר פרץ נדחתה בתיקו של 56 ח"כים

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין הזהיר כי הממשלה בסכנת קריסה שתמנע ממנה לאשר את תקציב 2005 ותוביל במהרה להקדמת הבחירות

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין הזהיר הערב (ב') כי הממשלה נקלעה לפרשת דרכים והיא בסכנת קריסה שתמנע ממנה לאשר את תקציב 2005 ותוביל במהרה להקדמת הבחירות.

ריבלין דיבר מחוץ לאולם המליאה, לאחר תוצאת התיקו 56:56 בהצבעה על הצעת סיעתו של עמיר פרץ להביע אי אמון בממשלה בשל העיכובים בתשלום שכר עובדי הרשויות המקומיות והמועצות הדתיות.

תוצאה זו כמוה כדחיית ההצעה, אבל גם אם היה רוב להצעה, הממשלה לא היתה נופלת מאחר שניתן להביע אי אמון רק ברוב של 61 לפחות. אבל התוצאה, שהממשלה הנוכחית לא ידעה עד כה, מאותתת על התרופפות יסודותיה, ומאפשרת אפילו לח"כ יחיד לאיים על קיומה.

ריבלין הגיב על התוצאה באומרו: "מעתה, כל חבר כנסת יוכל גם לקבוע מה התקציב הרצוי לו, אז או שתהיה קואליציה יציבה או שחברי הכנסת יתחילו לערער את יכולת הכנסת לתפקד. הכנסת על פרשת דרכים. הממשלה לא תוכל לנהל את ענייני היום יום, כולל קבלת התקציב, ובלי תקציב הדרך לבחירות קצרה".

ריבלין הוא אחד המתנגדים הקיצוניים בליכוד לתכנית שרון לפינוי הישובים הישראליים מהשטחים והוא רמז לא אחת שלא יוכל להמשיך בתפקידו אם מדיניות זו תאושר ותצא אל הפועל.

הצעת האי אמון של סיעת פרץ היתה אחת מתוך 6 הצעות אי אמון שהגישו סיעות האופוזיציה. 5 ההצעות האחרות נפלו ברוב יחסי גדול יותר. יו"ר הקואליציה וסיעת הליכוד ח"כ גדעון סער אמר אחר כך: "כישלונות האופוזיציה הוירטואלית ב-6 הצבעות אי אמון רצופות לימדו שוב כי הבטחותיה וציפיותיה של האופוזיציה להשיג ולו ניצחון אחד של יוקרה הן מופרכות, וכי הקואליציה יכולה לעמוד היטב באתגרים הפרלמנטריים".

ראה"מ שרון אמר קודם לכן בפגישה על סיעת שינוי כי "זו קואליציה טובה ויש לשמור עליה".