הוארך ב-5 ימים מעצרו של סוכן ביטוח שהודה בהנפקת פוליסות ביטוח מזויפות

לפי החשד, הוד וידאל זייף פוליסות ביטוח חובה וגרף את כספי הפרמיות לכיסו

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (ד`) בחמישה ימים את מעצרו של הוד וידאל (40), סוכן ביטוח שהודה בהנפקת פוליסות ביטוח חובה כוזבות ומזויפות.

לדברי חוקרי מפלג ההונאה במשטרת מחוז תל אביב, מפקח לירן וקסברגר, פקד אלישע קוגן ופקד לילית טייבר, הוד חשוד שהנפיק באופן שיטתי עשרות פוליסות ביטוח חובה כוזבות ומזויפות. זאת, באמצעות צירוף תוספות לפוליסות מקוריות, בהם הוספו שם מבוטח נוסף למבוטח הקיים, ותוך שינוי פרטי הרכב שמופיעים בפוליסה.

בדרך זו יצר החשוד תעודות ביטוח פיקטיביות, ויצר מצב שבו מחזיקים לכאורה עשרות מבוטחים בתעודות ביטוח "כשרות", אך נותרו ללא ביטוח עקב השינוי שביצע החשוד - ללא ידיעתם - בפוליסות. לפי החשד, גרף הוד לכיסו את כספי הפרמיה שגבה מהמבוטחים.

מחומר החקירה עולה, כי חלק מבעלי הפוליסות הפיקטיביות הם גורמים פליליים, המעורבים בשוק האפור, ונבדקת אפשרות שהחשוד נסחט ואוים על ידי אותם גורמים.

החשוד אישר בחקירתו את המיוחס לו, אולם טען למספר מצומצם של פוליסות שאותן זייף בדרך זו.

השופט מרדכי פלד ציין בהחלטתו, כי בידי המשטרה יש חומר חקירה רב, המצביע על כך שהיקף החשד משתרע על פני עשרות פוליסות. לדעתו, שחרורו ממעצר של החשוד עלול לפגוע במהלכי חקירה חיוניים לפרשה, והדברים נוגעים בין השאר לאיתור גורמים הקשורים למעשיו של החשוד.

(מעצרים 17882/04)