המינהל יוציא מכרז לפיתוח התשתיות באיזור התעשייה "אבשלום" בחבל שלום

העבודות יתחילו בספטמבר; השטח של איזור התעשייה מגיע ל-200 דונם

שר התמ"ת והממונה על מינהל מקרקעי ישראל, אהוד אולמרט, הנחה את הנהלת המינהל לזרז הוצאת המכרז לפיתוח התשתיות באיזור התעשייה "אבשלום" בלב חבל שלום.

עקב כך, בתוך מספר ימים ייצא המכרז לשלב א' של איזור התעשייה בעלות של מיליון וחצי שקל. על-פי הערכה, עבודות התשתית יתחילו בתוך שלושה חודשים, במהלך אוקטובר.

ראש המועצה האיזורית אשכול, אורי נעמתי, מסר ל"גלובס", כי איזור התעשייה "אבשלום" יוקם בין היישובים אבשלום ודקל. שלב א' של התוכנית הוא בהיקף של 25 דונם ובהתאם לקצב קליטת המפעלים יוחלט על ביצוע השלבים הבאים. השטח הכולל שהוקצה לאיזור התעשייה מגיע ל-200 דונם.

לדברי נעמתי, איזור התעשייה יוכל לקלוט מפעלים שנפלטו מאיזור התעשייה ארז. המפעלים שיוקמו בחבל שלום ייהנו מסל הטבות, שיכלול מענקים בשיעור של 24% ממרכז ההשקעות, הנחות במסי ארנונה ובהיטל הביוב למועצה האיזורית וכן עלות קרקע נמוכה.

לדברי נעמתי, המועצה נמצאת במגעים עם מספר יזמים המעוניינים להקים מפעלים באיזור התעשייה וכן עם תושבים ממושבים באשכול ועוד.

על-פי התוכנית, יוקמו באיזור התעשייה מפעלים לעיבוד תוצרת חקלאית. לצד מפעלי התעשייה יפתח מרכז שירותים לתושבי חבל שלום שיכלול מרכז קניות אזורי, מוסך מרכזי ומחסנים.

על-פי הערכה באיזור התעשייה "אבשלום" ובשירותים שיפתחו סביבו יועסקו כחמישים עובדים.