יוניטרוניקס זכתה בחוזה להקמת מערכות לוגיסטיות בהיקף של 15 מיליון שקל

במסגרת ההסכם תקים יוניטרוניקס עבור חברה ישראלית מערכת מחסן אוטומטית שתתבסס על הבקרים, שגם הם מיוצרים על ידי יוניטרוניקס

חברת יוניטרוניקס, בשליטת חיים שני, דיווחה היום על כך שזכתה בחוזה בהיקף של 15 מיליון שקל, שבמסגרתו תספק ותתקין מערכות לוגיסטיות אוטומטיות, שכוללות אמצעי בקרה ותוכנה לניהול מערך אחסון וכן מערכות אוטומטיות לשינוע משטחים ומיכלים במפעל הלקוח בישראל. החברה סירבה למסור את שם הלקוח, בהתאם להסכם סודיות עליו חתמה עימו, אך ציינה כי מדובר בחברה ישראלית.

מבנה ההסכם מחייב את הרוכשת להתבסס במערכת שתוקם על בקרים תעשייתיים מתוצרת יוניטרוניקס, שהוא תחום הפעילות העיקרי של החברה. הפרויקט צפוי להסתיים ברבעון השני של שנת 2005. על פי ההסכם, תעמיד יויניטרוניקס ערבויות שיבטיחו את מילוי התחייבויותיה כלפי הלקוח ואלה יוסרו, בהתאם לקצב ההתקדמות של החברה. בנוסף תוענק ללקוח אחריות, במסגרתה התחייבה יוניטרוניקס לטיפול בתקלות בלוחות זמנים מוגדרים מראש, מיום קבלת ההודעה. עם סיומה של תקופת האחריות, התחייבו הצדדים להתקשר בהסכם תחזוקה.

החוזה הנוכחי מזכיר במבנה שלו את החוזה עליו חתמה החברה לפני כחודש וחצי עם חברת קוקה קולה. אז התחייבה יונטרוניקס להקים עבור קוקה קולה מערכת בקרה לניהול מערך הייצור וכן מערכת אוטומטית לשינוע עילי במפעל קוקה קולה בבני ברק. תמורת המערכת, תשלם קוקה קולה ליוניטרוניקס כ-3 מיליון שקל, בכפוף להשלמת אבני דרך שהוגדרו בהסכם ביניהן. הפרויקט כולו צפוי להסתיים ברבעון השני של שנת 2005. להבטחת התחייבויותיה, יוניטרוניקס תמציא ערבויות, שישתחררו במנות בהתאם להתקדמות העבודה.

חיים שני, מנכ"ל יוניטרוניקס, ציין היום שמדובר בחוזה גדול עבור החברה, שדומה בהיקפו לחוזה שבמסגרתו נבנה המחסן הלוגיסטי של חברת טבע בירושלים. "מדובר בהמשך המגמה המתרחבת בשנים האחרונות, על פיה הלקוח הישראלי מכיר בחשיבות האינטגרציה המקומית, שעושה שימוש בכלי תוכנה וחומרה מתוצרת הארץ ומסתמך על שרות זמין ומקומי לכל חלקי המערכת", אומר חיים שני, מנכ"ל יוניטרוניקס. "החשיבות של מרכיב התוכנה והבקרה במערכות לוגיסטיות אוטומטיות, במקביל לדרישה להתחבר למערכות ERP, רק מחזקות מגמה זו", הוסיף שני.

יוניטרוניקס, שעוסקת בייצור ושיווק של מוצרי אוטומציה תעשייתית (בעיקר של בקרים לוגיים מתוכנתים) ובהקמה של מחסנים אוטומטיים, הוקמה בשנת 1989 על ידי חיים שני ובני משפחתו וגילגלה מחזור שנתי של 1.5 מיליון אירו. בשלב מסוים החליטו יתר בני המשפחה לפנות את הבמה לשני, שרכש מהם את אחזקותיהם. בחודש יולי 1999 היא הפכה לחברה ציבורית בבורסת היורונקסט ובמאי 2004 הנפיקה החברה את מניותיה בבורסה של תל אביב וגייסה 39 מיליון שקל.

כיום נסחרת החברה לפי שווי של 85 מיליון שקל. ב-2001 הסתכמו מכירותיה ב-12.5 מיליון שקל, ב-2002 עלו ל-20.7 מיליון שקל וב-2003 הגיעו ל-40.3 מיליון שקל. ברבעון הראשון של 2004 דיווחה החברה על מכירות של 13.4 מיליון שקל, ומגמת הצמיחה של החברה נמשכת. הרבעון הראשון מהווה נקודת תפנית מבחינתה של יוניטרוניקס, משום שאז החברה עברה לרווחיות של כחצי מיליון שקל, לעומת הפסד של 1.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. *