הרשות לפיתוח הנגב לא אישרה מינויו של שעיה סגל ללוביסט

מליאת הרשות לפיתוח הנגב לא אישרה הצעה למנות את הלוביסט שעיה סגל, המקורב לשר האוצר, בנימין נתניהו, ולראש הממשלה, אריאל שרון, ליחצ"ן ולוביסט של הרשות. זאת, בשל העובדה שעלות שכרו החודשית, 2,500 דולר, הייתה גבוהה מדי. יו"ר הרשות לפיתוח הנגב, שמואל ריפמן, אישר את הדברים.

ל"גלובס" נודע, כי ההצעה למנות את סגל כלוביסט ויחצ"ן של הרשות, באה לאחר שהתעשיין סטף ורטהיימר, אשר העסיק את סגל במשך תקופה ארוכה, החליט להפסיק את העסקתו. בעקבות זאת, גורמים שונים המקורבים ומועסקים על-ידי ורטהיימר, ביניהם האלוף (מיל.) יצחק בריק, פנו לגורמים בכירים ברשות לפיתוח הנגב וביקשו לאשר את העסקתו של סגל.

סגל אישר ל"גלובס", כי הועסק במשך תקופה ארוכה על-ידי ורטהיימר, עד לפני חצי שנה. לדבריו, במשך שנים הוא פועל לטובת הגליל והנגב, ללא כל תשלום נוסף, מצד שתי הרשויות, ורק במסגרת עבודתו השוטפת עבור ורטהיימר. סגל הוסיף, כי לא הוא פעל להביא את העסקתו לישיבת מועצת הרשות לפיתוח הנגב.

ריפמן אמר בתגובה, כי העסקתו של סגל לא אושרה, בין היתר בשל גובה שכרו החודשי. "אנחנו רשות ציבורית, ועם כל הערכתנו לפועלו למען הרשות, מדובר בכסף ציבורי ובשכר מאוד גבוה על-פי הסטנדרטים שלנו", אמר ריפמן.