שטראוס-עלית חתמה על הסכם לרכישת 26% מחברת קופי טו גו

הערכות: הרכישה בוצעה לפי שווי של 2 מיליון דולר לחברה * לשטראוס-עלית אופציה לרכוש מניות נוספות אשר תביא אותה לאחזקה של 50% בחברה

קבוצת שטראוס-עלית רכשה 26% מחברת קופי טו גו, מפעילת נקודות מכירה של קפה, משקאות ומאפים באוניברסיטאות, בתי חולים, תחנות רכבת וקניונים.

על פי הערכות, העסקה נעשתה לפי שווי חברה של כ-2 מילון דולר. לשטראוס-עלית אופציה לרכוש מניות נוספות בקופי טו גו, אשר תביא אותה לאחזקה של 50% בחברה. הפעילות המשותפת תבוצע תחת המותג elite coffee. השלמת העסקה כפופה לאישור הממונה על הגבלים עסקיים.

עלית החליטה להשקיע בקופי טו גו במטרה להעמיק את אחיזתה בסגמנט On The Go עם קפה גורמה. כחלק משיתוף הפעולה האסטרטגי בין חברת הקפה של עלית ורשת קופי טו גו, נעשה בשנה האחרונה תהליך מיתוג מחדש של הרשת תחת מותג elite coffee, בהשקעה של כ-3 מיליון שקל, אשר כלל עיצוב ומיתוג מחדש של נקודות המכירה ופיתוח תערובת אספרסו ייחודית לרשת, המותאמת לטעם הצרכן הישראלי.

שוק ה-On The Go בארץ החל להתבסס לפני כ-10 שנים, עם הקמת חברת קופי טו גו. השוק גדל בהתמדה, במיוחד בשנים האחרונות. בעולם המערבי מהווה תחום זה 5%-10% מהיקף צריכת הקפה מחוץ לבית. בארה"ב ובאנגליה התחום מהווה 20%-25% מצריכת הקפה.

קופי טו גו הוקמה בשנת 1994 ע"י רוני רוזנבלום ואילנה בדש וייס, והינה הרשת המובילה בארץ בתחום של דוכני קפה ואספרסו בר. החברה מפעילה עגלות קפה בכ-40 נקודות מכירה ברחבי הארץ, וכן מפעילה בית קפה באוניברסיטת תל אביב.

החברה מעסיקה כ-250 עובדים.