"אינדיפנדנט": קווין מקסוול, בנו של רוברט מקסוול, לקראת פשיטת רגל

מה שלא מפריע לו לגור בבית בן 40 חדרים, להקנות חינוך פרטי לששת ילדיו, ולסעוד במסעדות פאר

קוין מקסוול, בנו של איל העיתונות הבריטי רוברט מקסוול, עומד השבוע בפני התמוטטות פיננסית, מדווח היום (א`) האינדיפנדנט הבריטי.

איש העסקים השנוי במחלוקת נאבק למנוע פשיטת רגל אישית, במקביל לניסיון למנוע אובדן חיסול עסקיו העיקריים שעוד נותרו בידיו.

בית המשפט הגבוה בלונדון ידון ביום רביעי בבקשה לפירוק "מיינארד פרש", הזרוע הפיננסית אותה מנהלים מקסוול הבן, שותפה הוותיק של משפחת מקסוול, מלקולם גרמברידג`, ולארי טכטנברג, איש עסקים אמריקני שניהל את העסק עבור רוברט מקסוול עד למותו ב-1991.

החברה פעילה בתחום של עסקאות נדל"ן ופיננסים.

גם טכטנברג וגם מקסוול זוכו מאשמה של הונאה וגניבה הקשורים בהיעלמותם של למעלה מ-400 מיליון ליש"ט מכספי קרנות פנסיה של חברות שנכללו בעבר באימפריה של מקסוול, אשר התמוטטה בסוף שנת 1991.

מקסוול הבן הוכרז פושט רגל לאחר שנמצא אחראי להפסדים, אך שלוש שנים מאוחר יותר נחלץ מפשיטת רגל.

מקסוול הקים אז חברת טלקום, טלמונד, אשר נרשמה למסחר בבורסת נאסד"ק בארה"ב. עם זאת החברה שטכטנברג שימש בה גם דירקטור, התמוטטותה לפני שנתיים.

מאז מקסוול פעל באמצעות מיינארד פרש, אותה הקים באמצע שנות ה-90.

החברה היתה מעורבת לפני כמה חודשים ברכישה של "אסטק אינג`ירנינג סרוויס" על נכסיה, חברה אנגלית אשר נקלעה לקשיים והחלה בתהליך הבראה. על תהליך ההבראה פיקח מומחה לונדוני לחברות בכינוס נכסים, דיוויד רובין.

רובין הגיש לבית המשפט העליון ב-24 ביוני בקשה לפירוקה של מיינארד פרש, בגלל כספים שעדיין מגיעים לו במסגרת העיסקה עם אסטק.

הדיון בנושא צפוי ביום רביעי הקרוב ואם מיינארד לא תפרע את חובה, בית המשפט צפוי להורות על סגירתה.

נסיונות האינדיפנדנט להשיג תגובה של מיינארד לאפשרות של פירוק עלו בתוהו.

לפני שתרחיש זה יתממש, מקסוול ניצב בפני אפשרות שיוכרז פושט רגל.

השופט מייקל פיין העניק לו באמצע יוני ארכה של 45 יום לפרוע חוב בהיקף של 1 מיליארד ליש"ט לטובת חברה העונה לשם גלובל אינווסטמנט.

הארכה ניתנה למקסוול על מנת שיוכל למכור נכסים ולפרוע את החוב.

פרק הזמן שקצב השופט למקסוול, כאמור 45 ימים, יפקע מחר ואם מקסוול לא יפרע את החוב, גלובל יכולה להביא אותו חזרה לבית המשפט ולבקש מהשופט להכריז עליו פושט רגל.

גלובל הגישה בעבר בקשה לפירוק מיינארד פרש אך הבקשה נדחתה במאי. על אף קשייו הפיננסיים, מקסוול, 45, מתגורר בבית בן 40 חדרים, מולספורד מאנור, המשקיף על נהר התמזה בקרבת אוקספורד.

הבית, הרשום על שם אשתו פנדורה, הועמד אשתקד למכירה במחיר של 3 מיליון ליש"ט, אך לאחר שישה חודשים של פרסום בשוק החליטו בני הזוג לחזור בהם מהכוונה למוכרו.

כספי המשפחה סייעו לכל ששת ילדיו לזכות בחינוך פרטי והבכור שבהם, טילי, לומד באוקספורד. מקסוול נראה לא אחת סועד במסעדות היוקרה של לונדון, כמו לוקנדה לוקטלי והוולסלי.