נתניהו: שביתת העובדים בנמלים היא סכנה לכלכלת ישראל ולשלטון החוק - יש לנו אמצעים חוקיים ואנחנו לא נהסס להפעיל אותם

נתניהו התריע כי האוצר יפעל בכל האמצעים העומדים ברשותו על מנת להביא לסיום השביתה בנמלים

שר האוצר, בנימין נתניהו, התריע היום כי האוצר יפעל בכל האמצעים העומדים ברשותו על מנת הפסיק את שביתת הנמלים, לאחר שהמו"מ בין הצדדים לא נחל, גם היום, הצלחה.

השר נתניהו אמר היום כי "שביתת העובדים (בנמלים - ר.ש.) היא סכנה לכלכלת ישראל ולשלטון החוק. העובדים פועלים כפורעי חוק ושובתים לאחר שנצטוו על ידי בית הדין לחזור לעבודה". עוד הוסיף, כי "אנחנו לא נאפשר לאורך זמן מצב בו כ- 2,000 עובדים, שהם מהעובדים המבוססים במדינה שזוכים למשכורות גבוהות, יפגעו , למען האינטרסים שלהם, ב- 6.5 מיליון אזרחים ובכלכלת ישראל. יש לנו אמצעים חוקיים ואנחנו לא נהסס להפעיל אותם."

באוצר אומרים, כי בין היתר הציעה המדינה לעובדי הנמלים, שהשרים ייתנו צו הדוחה את תחילת החוק לשינוי מבני בנמלים ב- 60 ימים נוספים, וכן כי ההון העצמי של חברת הנכסים וחברות הנמל במצטבר לא יפחת מההון העצמי של רשות הנמלים וכי המדינה תוציא כתב התחייבות להבטחת תשלומי השכר של העובדים ותשלומי הפנסיה של הגמלאים.

לסיום באוצר שלכו גם חץ ישיר לעבר ההסתדרות. מהאוצר נמסר כי "במקביל ההסתדרות אינה נוקטת במלוא האמצעים העומדים לרשותה כארגון יציג לשם קיום צו בית הדין ומאפשרת החרפה של השביתה והנזקים הנגרמים למשק".