יהודית ברוניצקי, מנכ"ל אורמת - המנהלת הטובה ביותר בחברות הציבוריות

כך עולה מדירוג פורבס ישראל; בעלי שליטה נוספים בעשירייה הפותחת: דניאל בלום מפמס (מקום 3), מאיר שמיר ממבטח שמיר (מקום 6) ויאיר המבורגר מהראל השקעות (מקום 9)

יהודית ברוניצקי, מנכ"ל אורמת , היא המנהלת הטובה ביותר במשק הישראלי. כך עולה מדירוג המנהלים הטובים של פורבס שבוחן את יעילותם של מנהלי החברות הציבוריות, המרכיבות את מדד תל-אביב 100. דירוג זה תר אחר המנהלים אשר מניבים למשקיעים את התשואה הגבוהה ביותר על השקעתם בחברה, ביחס לשכר שהם (המשקיעים) נותנים להם.

דרוג המנהלים הטובים של פורבס ישראל כולל 60 מנהלים אשר דורגו על-פי שלושה פרמטרים: הראשון הוא התשואה העודפת ביחס למדד תל-אביב 100 (כולל דיווידנדים),
השני הוא התשואה העודפת של המניה ביחס לענף בו היא פועלת, והנתון האחרון הוא השכר הכולל בשנות הבחינה (2002, 2003).

בשנים אלה הניבה ברוניצקי את התשואה הגבוהה ביותר למשקיעים (130%) ביחס לשכרה (2.3 מיליון שקלים בקירוב). בשנה האחרונה גדל ההון העצמי של אורמת בכ-55%, כאשר חלק גדול מהגידול בהון העצמי הושג מהנפקות, ומשקיעים רבים עומדים בתור על-מנת להיות חלק מהחברה.

יהודית ובעלה יהודה הם בעלי השליטה באורמת (35.29%).

המגזין שואל גם למה נדרשו לאי.די.בי פיתוח שני מנכ"לים (דליה לב ואלי כהן) שהשתכרו יחד יותר מ-13 מיליוני שקלים, בעוד חברתם הניבה תשואה שלילית של 17%?

בפורבס שואלים גם מדוע רון ויסברג (מקום 58), המנכ"ל לשעבר של הכשרת היישוב, השתכר כשישה מיליון שקלים בשנתיים, במהלכן מניית הכשרת היישוב השיגה תשואה שלילית של כ-40%, והחברה עליה הוא מופקד מפסידה עשרות מיליוני שקלים בשנה.

בעלי שליטה נוספים בעשירייה הפותחת הם דניאל בלום מפמס (מקום 3), מאיר שמיר ממבטח שמיר (מקום 6) ויאיר המבורגר מהראל השקעות (מקום 9).

דרוג המנהלים הטובים של פורבס ישראל לא בחן את מנהלי החברות הדואליות, קרי: אלה אשר נסחרות גם בתל-אביב וגם בארה"ב.